Vevővélemény: százezreket ér

Bevennél egy olyan gyógyszert, amit Te próbálnál ki először? Beülnél egy olyan autóba, aminek a legelső darabja éppen most gördült le a gyártósorról, és még egy törésteszten sem vett részt? Ugye te sem feküdnél egy olyan sebész kése alá, aki még nem végzett az egyetemen?

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A legtöbb vevő ugyanígy tart egy új terméktől, szolgáltatástól. Éppen ezért van szükség a nagy bizalomépítős trükkre, illetve egy kreatív vevőszerző grafikát biztosító grafikai ügynökségre. Ezek a fifikás kis praktikák remekül működnek ipar- és üzletágaktól függetlenül. Olyan potenciális vevőket, ügyfeleket, vendégeket is rávesznek a vásárlásra, akik enélkül a konkurensnél kötnének ki.

A vevők 99%-a megfontolt és csak 1%-a bátor
A számokat látva nincs is igazán más választás, mint a gondolkodó vevők kedvében járni. Az emberek manapság már csak a több évtized óta bevezetett termékekben, szolgáltatásokban bíznak. Nem véletlenül, hisz azokról szinte mindenkinek van véleménye.

Zsákbamacska helyett vevővélemény

A bizalom legszilárdabb alapja az elégedett vásárló. Az elégedett vásárló és az ő véleménye. Ezért kéri meg számtalan cég a vevőit, hogy meséljen róluk, az előnyeiről, a tulajdonságairól. És ha nem ragadnak le a közhelyeknél, sőt, támpontokat adnak a véleményekhez, akkor abból rengeteget profitálhatnak.

Szerzőnkről:
Kocsis Zoltán több mint 30 éve foglalkozik nyomdai grafikai kivitelezéssel. Pályafutása során több mint 1200 cégnek volt segítségére, arculati elemeiknek megalkotásával. Legnagyobb szakmai elismerését 2013-ban kapta, amikor Ferenc pápa megválasztása alkalmából a Köztársasági elnök az általa tervezett, bőrkötéses Szent Pál levelei könyvet adta át ajándékul a katolikus egyházfőnek. Grafikusként hiszi, hogy a jó grafikai kivitelezésnek üzletteremtő ereje van. Elhivatott, hogy a hazai kkv-k eljussanak arra a szintre, amikor a brandjüknek megfelelő arculatot építhetnek fel. Vevőszerző szóróanyagokat, katalógusokat alkothassanak.
Támpontok a véleménykéréshez:
  • Miben segítette a vevőt a vásárolt termék vagy szolgáltatás?
  • Mekkora hasznot hozott ez neki?
  • Esetleg időt spórolt meg neki?
  • Mindig határidőre kézhez kapta a terméket, szolgáltatást
Kitől kérjünk véleményt?

Ha egy cég célközönségének túlnyomó része nő, akkor a vélemények többsége is származzon nőktől. Ha 90%-ban középvállalkozásnak dolgozik egy cég, akkor a véleményt is tőlük érdemes beszerezni, még ha jól is mutatna egy-egy nagyobb név a referenciák között. Persze egy-két véleményt a multiktól is elfér a referenciák között, de ha ők lesznek túlsúlyban, akkor a valódi célcsoport majd drágának hiszi a céget, vagy olyannak, aki a multiknak teljes erőbedobással, a középvállalkozásoknak meg takaréklángon dolgozik.

Milyen legyen a vélemény?

Ha a célcsoport fiatalos, és reklámanyagok stílusa is lazább, tegezős, akkor a hasonlóan megfogalmazott véleményeket érdemes felhasználni.

Persze akkor is érdemes néhány tegeződve megfogalmazott véleményt a „kirakatba tenni”, ha a célközönség komolyabb, mert ez egy régebbi eladó-vevő viszonyra utal. Fontos az is, hogy a vélemény a vásárló, az ügyfél problémájáról és annak megoldásáról szóljon.

Egy jó vélemény megírása tehát nem könnyű feladat. Ezért az ügyfelek írásait célszerű nyersanyagként kezelni, majd valamelyik írói vénával megáldott ismerőssel, kollégával egy pörgős, színes kommentté varázsolni. Olyanná, ami nem csak a helyet foglalja a reklámanyagokon, de garantáltan el is olvassák. Természetesen az így megírt véleményeket soha ne felejtsük el jóváhagyatni partnereinkkel, vendégeinkkel, vevőinkkel.

Hol használhatjuk az ügyfelek véleményét?

Szinte az összes reklámanyagon, ahol nagyon ügyelj arra is, hogy ma már nagyon fontos, hogy ezek a szóróanyagok különlegesek legyenek. A feladatuk, hogy érdeklődőket hozzanak:

  • Szórólap
  • Dm-levél
  • Pr-cikk
  • Weblap
  • Prospektus
  • cégbemutató
Egy hét múlva pedig újra találkozunk!

Szerző:

Kocsis Zoltán

Kreatív Ügynökségi igazgató

Idea Fontana Kft.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo