A legtöbb vevő ugyanígy tart egy új terméktől, szolgáltatástól. Éppen ezért van szükség a nagy bizalomépítős trükkre, illetve egy kreatív vevőszerző grafikát biztosító grafikai ügynökségre. Ezek a fifikás kis praktikák remekül működnek ipar- és üzletágaktól függetlenül. Olyan potenciális vevőket, ügyfeleket, vendégeket is rávesznek a vásárlásra, akik enélkül a konkurensnél kötnének ki.
A vevők 99%-a megfontolt és csak 1%-a bátorA számokat látva nincs is igazán más választás, mint a gondolkodó vevők kedvében járni. Az emberek manapság már csak a több évtized óta bevezetett termékekben, szolgáltatásokban bíznak. Nem véletlenül, hisz azokról szinte mindenkinek van véleménye. Zsákbamacska helyett vevővélemény
A bizalom legszilárdabb alapja az elégedett vásárló. Az elégedett vásárló és az ő véleménye. Ezért kéri meg számtalan cég a vevőit, hogy meséljen róluk, az előnyeiről, a tulajdonságairól. És ha nem ragadnak le a közhelyeknél, sőt, támpontokat adnak a véleményekhez, akkor abból rengeteget profitálhatnak.
- Miben segítette a vevőt a vásárolt termék vagy szolgáltatás?
- Mekkora hasznot hozott ez neki?
- Esetleg időt spórolt meg neki?
- Mindig határidőre kézhez kapta a terméket, szolgáltatást
Ha egy cég célközönségének túlnyomó része nő, akkor a vélemények többsége is származzon nőktől. Ha 90%-ban középvállalkozásnak dolgozik egy cég, akkor a véleményt is tőlük érdemes beszerezni, még ha jól is mutatna egy-egy nagyobb név a referenciák között. Persze egy-két véleményt a multiktól is elfér a referenciák között, de ha ők lesznek túlsúlyban, akkor a valódi célcsoport majd drágának hiszi a céget, vagy olyannak, aki a multiknak teljes erőbedobással, a középvállalkozásoknak meg takaréklángon dolgozik.
Milyen legyen a vélemény?
Ha a célcsoport fiatalos, és reklámanyagok stílusa is lazább, tegezős, akkor a hasonlóan megfogalmazott véleményeket érdemes felhasználni.
Egy jó vélemény megírása tehát nem könnyű feladat. Ezért az ügyfelek írásait célszerű nyersanyagként kezelni, majd valamelyik írói vénával megáldott ismerőssel, kollégával egy pörgős, színes kommentté varázsolni. Olyanná, ami nem csak a helyet foglalja a reklámanyagokon, de garantáltan el is olvassák. Természetesen az így megírt véleményeket soha ne felejtsük el jóváhagyatni partnereinkkel, vendégeinkkel, vevőinkkel.
Hol használhatjuk az ügyfelek véleményét?
Szinte az összes reklámanyagon, ahol nagyon ügyelj arra is, hogy ma már nagyon fontos, hogy ezek a szóróanyagok különlegesek legyenek. A feladatuk, hogy érdeklődőket hozzanak:
- Szórólap
- Dm-levél
- Pr-cikk
- Weblap
- Prospektus
- cégbemutató
Szerző:
Kocsis Zoltán
Kreatív Ügynökségi igazgató