Három tanács, hogyan fogja betartani a grafikusod a határidőket

2018. augusztus 07. kedd - 13:30 / piacesprofit.hu
  •    

Amikor már megrendeltük egy grafikustól a munkát, mit várhatunk el annak érdekében, hogy úgy érezzük, maximálisan kiszolgáltak minket és nyugodtak lehetünk, hogy tartani fogják a határidőket?

Minden munka és projekt alapja egy jó terv. Egy biztosan felépített alappal a munka is zökkenőmentes, és a végeredmény is magáért fog beszélni. Nem lesznek félreértések. Íme, néhány tanács, melyek abban segítenek, hogy mit várhatsz el már a munka elején, amikor megalapozhatod a profi munkaelvárásodat és végül megbecsült „MEGRENDELŐNEK” érezheted magad.

Kérj ütős moodboardot!

Egy adott projekttel kapcsolatban, a jó grafikusok ötletelnek. Meg akarják érteni a megbízó cég feladatait, tevékenységeit. A moodboard nem más, mint vizuális összefoglalója az ötleteinknek, melyek egy adott projekttel kapcsolatosan eszünkbe jutnak.

Egy jó moodboardon feltűnnek a betűtípusok a színekés a képi elemek is. Forrás: Idea Fontána

Egy jó moodboardon feltűnnek a betűtípusok a színekés a képi elemek is. Forrás: Idea Fontana

Mik szerepelhetnek egy jól felépített moodboardon? Szerepelhetnek inspiráló képek, illusztrációk, fontok, mondatok, színek, színpaletták, mintázatok, textúrák, stb. Gyakorlatilag egy előzetes terv bemutató, és nevéhez híven, prezentálja azt a hangulatot, amit a grafikus kommunikálni szeretne az adott projekttel. (Itt olvashatsz arról, milyen trendek várhatók a grafikai stílusok világában az idén és jövőre!)

Az alábbi videó pedig arra is világít rá, hogy milyen fontos, hogy az elképzeléseink világosak és egyértelműek legyenek!

Várd el a részleteket is!

Szerzőnkről:
KocsiszoltankisKocsis Zoltán több mint 30 éve foglalkozik nyomdai grafikai kivitelezéssel. Pályafutása során több mint 1200 cégnek volt segítségére, arculati elemeiknek megalkotásával. Legnagyobb szakmai elismerését 2013-ban kapta, amikor Ferenc pápa megválasztása alkalmából a Köztársasági elnök az általa tervezett, bőrkötéses Szent Pál levelei könyvet adta át ajándékul a katolikus egyházfőnek. Grafikusként hiszi, hogy a jó grafikai kivitelezésnek üzletteremtő ereje van. Elhivatott, hogy a hazai kkv-k eljussanak arra a szintre, amikor a brandjüknek megfelelő arculatot építhetnek fel. Vevőszerző szóróanyagokat, katalógusokat alkothassanak.

Ha a bemutatott moodboardok alapján már látod a megfelelő irányt, kérheted is az előzetes terveket. Kisebb munka esetében akár egy egyoldalas tervet is kérhetsz, amelyen láthatod a konkrétabb terveket és a különböző részleteket. Nagyobb munka esetén akár többoldalas brosúrát is elvárhatsz. A leadott tervek nagysága esetén se feledkezz el arról, hogy a betűtípus, színek, képek harmóniában legyenek a mondanivalóval. Egy igazán kreatív grafikai stúdió a terveket digitális és offline formában is a megrendelő rendelkezésére bocsátja. Ezzel már előzetesen is megalapozhatod azt az elvárást, hogy maga a terv is elnyerje a tetszésedet.

Visszajelzés!

Mivel Te vagy az ügyfél és nem vagy jelen a tervezési fázisban, ezért az adott munka legújabb változatairól kapott visszajelzéseket joggal elvárhatod. Ne Neked kelljen folyamatosan telefonálnod, hogy az adott projekt milyen státuszban van. Ezek függvényében, ezek mentén dolgozhat tovább a munkán a grafikusod.  Ezen a ponton jellemző az adott munka sokszori oda-vissza küldözgetése, folyamatos módosítása, újratervezése, az állandó levélváltás/kommunikáció. Ez mindkét fél számára egy igen nehéz, frusztráló szakasza a közös együttműködésnek.

Egy jó kreatív grafikai stúdiónak ügyelnie kell arra, hogy ebben a szakaszban ne alakuljon ki konfliktus, amely a munka rovására menne, nehezítené a további egyeztetéseket, kommunikációt. Ezért talán a munkakapcsolat legfontosabb része, hogy megfelelően és időben kommunikáljon Veled. Ha ezt nem teszi, akkor nem jól választottál.

Jövő héten újra jelentkezem…

Szerző:

Kocsis Zoltán

Kreatív Ügynökségi igazgató

Idea Fontana Kft.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor