Évtizedeken keresztül az elégedett vevő volt a cél, ezért küzdött mindenki. És bár az elégedettség fontos, ami ennél is többet ér, az a vásárlói hűség. A Piac&Profit szakértője sorozatában végigveszi a vásárlói hűség 7 feltételét és azt, hogyan érhetjük el!
Az első feltételről itt olvashat!
2. Strukturális függés
Az Accenture jó példa arra, hogy egy vállalat hogyan alakíthat ki strukturális függést a kiszervezett informatikai szolgáltatások széles választékának kínálatával. Ezzel lehetővé teszi ügyfeleinek, hogy az alaptevékenységükre összpontosítva hatékonyabban működtessék vállalkozásukat, az Accenture pedig a gazdaságos méretnek és a működés során felhalmozott szakértelemnek köszönhetően olcsóbban kínálhatja a szolgáltatásokat.
Egy másik jó példa a UPS, amely egyszerű csomagküldő vállalatból olyan vállalattá pozicionálta át magát, mely egy szervezet egész ellátási láncát képes a világ különböző pontjain működtetni. Mindezt annak köszönheti hogy egy olyan lényeges területen rendelkezik megfelelő személyzettel, létesítményekkel, illetve működési szakértelemmel, melyet egy átlagos szervezet csak nagy nehézségek árán tud önállóan fenntartani.
Miután egy szervezet kiszervezte az alaptevékenységén kívüli funkciókat egy olyan céghez, mint például az Accenture, a magas beruházási költségek, illetve a rendelkezésére álló szakértelem hiánya miatt már nem könnyű azokat visszahoznia házon belülre. A szolgáltatóváltás elképzelhető ugyan, de bonyolult és kockázatos. A strukturális függés az egyik leghatásosabb eszköze a hűség kialakításának.
Hogyan érhető el a strukturális függés?
- Ismerje meg vevője üzleti tevékenységét, majd határozza meg, hogy annak milyen hiányzó vagy nem elég hatékonyan működő részterületeit tudná jobban, olcsóbban és a vevőnek kevesebb kockázatot okozva működtetni.