Szakmunkást keresnek, adminisztrátort találnak

Tavaly harmadával több cég álláshirdetései között böngészhettek az álláskeresők, mint 2014-ben, és a feltöltött hirdetések száma is 21 százalékkal emelkedett. A Profession.hu éves jelentése alapján a kereslethez hasonlóan a jelentkezések és regisztrációk száma is növekedett, legtöbben adminisztratív feladatokra pályáznak.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:FreeDigitalPhotos.net/scottchan

2015-ben havonta átlagosan 7.939 hirdetést adtak fel a Profession.hu felületén, ez az előző évi adatokhoz képest 21 százalékos emelkedést jelentett. A legtöbb hirdetést a szakmunka kategóriában adták fel (14%), ezt az értékesítés, kereskedelem (10,2%), illetve a gyártás, termelés követte (9,7%). Szembetűnő, hogy a gyártás termelés kategóriája az előző évben még első helyen szerepelt, 2015-ben azonban helyet cserélt a szakmunka kategóriájával. A csoportosított pozíciónevek alapján a legtöbb munkáltató könyvelőket, fejlesztőket, illetve IT munkatársakat keres.

Átlagosan havi 217.193 jelentkezést adtak be a különböző pozíciókra a felhasználók, viszont a kínálat és kereslet csak részben közelít egymáshoz: legtöbben adminisztratív, asszisztensi feladatkörben szeretnének elhelyezkedni (17%), de sokan pályáznak az értékesítés, kereskedelem (16%), illetve szakmunka (9%) kategóriában is. A jelentkezésekben megfigyelt változások némileg összhangban voltak a hirdetési kategóriák sorrendjének alakulásával, hiszen a tavalyi évvel szemben 2014-ben csak az ötödik legkeresettebb kategória volt a szakmunka.

„A gazdasági válság vége óta jelentős ütemben növekszik a munkavállalók iránti kereslet az online álláspiacon. Ezt a munkakeresők is észrevették és évről-évre bátrabban használják az interneten elérhető alternatív lehetőségeket önmaguk bemutatására. Az erre létrehozott nemzetközi közösségi oldalak mellett szisztematikusan keresik azokat a helyeket, ahol a cégek felfigyelhetnek rájuk” – mondta Martis István, a Profession.hu ügyvezető igazgatója.

Aki munkát keresett, jó eséllyel talált is
Tavaly az álláskeresők kétharmada három hónapon belül elhelyezkedett. A munkavállalók 36 százaléka már az első hónapban, 18 százalékuk 1-2 hónapon belül, míg 13 százalékuk a harmadik hónapban talált új állást.
Tízből négy hirdetésben fővárosi pozíciókba keresnek

2014-hez hasonlóan a megyék szerinti lebontásban a legtöbb hirdetést Budapesten (37%), Pest megyében (10,9%), illetve Győr-Moson Sopron megyében (5%) töltötték fel, de sok pozíciót hirdettek meg Fejér- illetve Hajdú-Bihar megyében is. A jelentkezések eloszlása is nagyjából hasonlóan alakult országszerte. A toborzócégek mellett a leggyakrabban hirdető cégek között olyan multinacionális vállalatok szerepeltek, mint a Tesco (2,6%) vagy a Bosch csoport (1,6%).

A munkáltatók hirdetéseikben a legtöbb esetben főiskolai (34%), illetve egyetemi (28%) végzettségű munkavállalókat kerestek, sok pozíciónál azonban nem volt kikötés a felsőfokú végzettség, minden negyedik állásnál elég volt a középiskolai érettségi. Ezzel szemben a jelentkezők csupán 20 százaléka rendelkezett felsőfokú, 38 százaléka pedig középfokú végzettséggel.

A nyelvi előfeltételeket vizsgálva kijelenthető, hogy a feladott hirdetések 30 százaléka nem várt el nyelvtudást, de 14 százalékukban az angol felsőfok, 13 százalékban pedig angol középfok szerepelt jelentkezési feltételként. A második legnépszerűbb nyelv a német volt, de csak megközelítőleg harmadannyi hirdetésben szerepelt, mint az angol nyelvtudás.

Főleg a fiatalok pattognak
Az országon belül a pályakezdő, a vezetői állásban dolgozó, valamint az agráriumban tevékenykedő munkavállalók a legmobilisabbak. Az új munkahellyel járó lakóhelyváltás a hölgyek körében népszerűbb, bár közöttük jóval magasabb azok aránya, akiket nem pusztán az új lehetőség, hanem a jobb egzisztenciális körülmények motiválnak.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo