Fontos szempont lett a biztonságos, széles sávú internet elérés, a kerékpár, e-roller, valamint a babakocsi biztonságos tárolásának lehetősége is. Ugyanakkor az ingatlan elhelyezkedése is nagyobb figyelmet kapott a megfelelő ingatlan kiválasztása során. Elsősorban azért, hogy otthonaikat akár éjszaka, a szórakozóhelyekről, közösségi helyszínekről is elérhessék tömegközlekedéssel. Szempont még, hogy elfogadható, lakható állapotú legyen az ingatlan: az ennél jobb állapotú, prémium minőséget jelentő ugyanis sokkal drágább, míg a rosszabb állagú felújítást igényel – ezek az opciók nem annyira népszerűek a fiatalok körében, összegezte a trendeket a szakember.
De a vásárlást további tényezők is erőteljesen befolyásolják: a saját erő nagysága, a hitelképesség, az életmód-igények, a biztos munkahely garantálta megélhetési perspektíva. A fiatalabb generáció ingatlanvásárlását a szülői házból való elköltözés is motiválhatja, de ezt egy albérlettel is meg lehet oldani. A vásárlás ennél jóval hosszabb távú elköteleződést jelent, általában a párkapcsolat, a gyermekvállalás a legerősebb motiváció, árnyalta a képet Soóki-Tóth Gábor. A pályájuk elején lévő vevők számára a megfizethetőség kiemelten fontos, illetve a már említett egyéni élethelyzet és életmód nagy mértékben befolyásolja döntésüket.
Nem véletlen, hogy a 30 évnél fiatalabbak körében – az Otthon Centrum tapasztalatai szerint – a családi házakat vásárolták a legnagyobb arányban (44 százalék), de ez az arány az idősebb korcsoportokhoz képest jóval alacsonyabb. Ezt követte a tégla építésű társasházi lakás (31 százalék) és a panellakás (18 százalék). Legdrágább, új építésű lakást csak egészen kis hányad vásárolt (7 százalék). Az átlagos alapterület mutatja, hogy nem áll rendelkezésre korlátlan anyagi forrás, legyen az akár szülői segítség, saját megtakarítás, hitel vagy támogatás, illetve ezek bármilyen kombinációja.