Ezért sem érdemes kihagyni a folyamatból a tapasztalt tranzakciós tanácsadót, aki akár az úgynevezett „earn-out” konstrukciók kialakításával is segíthet a vevő és eladó közötti árazási elvárások közötti különbség áthidalásában. Az ilyen megoldások lényege, hogy a végső vételár egy bizonyos részét a vállalkozás 1-2 éves jövőbeli jövedelmezősége, pénzügyi teljesítménye alapján határozzák meg.
Egy ilyen összetett megállapodás kidolgozása ugyanúgy szakértőt kíván, mint az eladó cégek felkészítése, és megfelelő, versenyezni is hajlandó vevői kör felkutatása. És éppen ez lehet a tranzakciós tanácsadó megbízásának igazi hozadéka. Sok cégtulajdonos kezd részletes tárgyalásokba kizárólag egy jelentkezővel, ami hiba. A magyar vállalkozók tudják, miért érdemes versenyeztetni például a beszállítókat, hogy a legjobb feltételeket érjék el a piacon. Miért ne versenyeztetnék a vevőket, amikor az akár egy élet munkájával felépített cégüket adják el? Főként a jelenlegi piaci helyzetben, amikor ezt még jó feltételekkel tehetik meg.