Licit a rakterekre: aki többet fizet, annak a konténere kerül fel a hajóra?

A háború következményei az élet minden szintjére átgyűrűznek. Már rövidtávon is érezhetővé válnak a hatások a háztartásokban is. Hiánytermékek, energiaszűke, magasabb árszint… Alternatív beszállítói piacok keresése, új beszerzési csatornák felkutatása jelenthet megoldást – olvasni a választ különböző fórumokon, ez azonban közel sem ennyire egyszerű. Ha megvizsgáljuk a szállítmányozási lehetőségeket, a jelenleg is túlterheltséggel működő logisztikai infrastruktúrát, be kell látnunk, hogy sokkal nagyobb kihívás elé néz most a világ, mint amekkora elé a Covid alatt nézett.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Majd megoldjuk másképp?”

Gyulai Krisztina

Az biztos, hogy a logisztikai szektor nem tud olyan gyorsan reagálni – még ha az alternatív lehetőségeket meg is találják Európán kívül –, mint ahogy a gazdaságoknak szükségük lenne rá. Most még mindenki csak keres, próbálja a veszteséget elkerülni, hogy egy nagy beesés következzen a termelésében és hirtelen összezsugorodjon. Viszont az látszik, hogy a világ szállítási infrastruktúrája ehhez jelenleg nincs meg.

Kényszerből pozitívumok

Ha eggyel távolabb tekintünk, jó hozadéka is lehet ennek a helyzetnek, mert Európa és Ázsia között a közúti és a vasúti infrastruktúra eddig nem volt annyira jól kiépítve, mint amennyire mondjuk ebből hasznot lehetett volna húzni.

Eddig mindent rátettek a tengerre. Ha ez folytatódik és sokkal több hajó lesz, akkor szembe kell nézni azzal, hogy a teherhajók nem kis mértékben szennyezik a környezetet. (Sokkal nagyobb mértékben, mint amennyi autó Európában mozog közúton.)

Mindenki meg akarja menteni a világot, eddig mégsem volt olyan gazdasági együttgondolkodás Európa és Ázsia között, hogy például ezt a közúti infrastruktúrát kiépítsék.

Mind a közút, mind a vasúti infrastruktúra Európa és Ázsia között nem hatékony. Egyrészt a nagy távolságok miatt, másrészt azért, mert nagyon hosszú tranzitidővel bír a közúti áruszállítás.

A vasúthálózat fejlesztése jelenleg nem olyan mértékű, mint amekkorát az áruszállítás igényelne, ezért további fejlesztés lenne szükséges ahhoz, hogy gyorsan, környezetkímélően és lehetőleg költséghatékonyabban tudjuk összekötni a két kontinenst szállítmányozás szempontjából.

Ha ebben történik előrelépés, az lehetne pozitív hozadéka a mostani kihívásoknak.

Gyulai Krisztina, közgazdász, az Incon-Logistic Kft. alapító-ügyvezetője, a precíziós szállítmányozás szakértője

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo