Lépéskényszerben a biztosítók

Ahogy a bankok esetében, a hazai biztosítóknál is alacsony még a digitalizáció foka nemzetközi összevetésben. Az jobbára kimerül a papírmentesség megteremtésében, továbbá abban, hogy az egyes termékek értékesítéséhez, a kapcsolattartáshoz, a kárrendezéshez köthető folyamatokat digitalizálják, például a kockázatelbírálást.

A cikk a Piac & Profit magazin február-márciusi számában jelent meg. 

A magazin az Inmedio és Relay újságárusoknál kapható, de digitális formában is hozzájuthat. Előfizethet egy évre, de akár egy számot is megvehet. Megrendelését itt adhatja le>>>

A hazai piacon egyaránt jelen levő hazai és nemzetközi fintech-megoldások elsősorban az online fizetési forgalom fejlesztését célozzák. A mobiltárcák, valamint a mobilfizetést, illetve a pénzküldést gyorsan és egyszerűen lehetővé tevő megoldások egyre elterjedtebbek, s a digitális pénzforgalmi szolgáltatásokat nyújtó startup vállalkozások felhasználóinak száma is nő – még ha nem is a kívánt ütemben. Emellett a bankok több mint 80 százaléka bevezetett már vagy tervez elindítani mobilfizetési megoldást és fizetéskezdeményezési szolgáltatást.

A PSD2 hatálybalépése és az azonnali fizetési rendszer indulása mind a bankok, mind a fintech cégek számára lehetővé teszik további innovatív szolgáltatások elterjesztését. Az európai uniós pénzforgalmi irányelv emellett helyzetbe hozza az innovatív biztosító társaságokat is.

A biztosítási szektorban is megjelentek a fintech – pontosabban: insurtech – cégek, amelyekhez a biztosítók két módon közelíthetnek: vagy partnerségre lépnek velük, vagy felveszik a kesztyűt, és megpróbálnak konkurálni. Mindezek előnyét az ügyfelek érezhetik, azáltal, hogy bővülnek a klasszikus biztosítási megoldások.

A Deloitte által készített jövőkutató-tanulmány szerint 2025-re háromféle biztosítási modell terjedhet el:

  1. „központosított”, amely a vevői élményt beépíti a klasszikus biztosítási termékekbe,
  2. „túlbiztosító”, amely azon társaságokra terjed ki, amelyek kiegészítő szolgáltatásokat nyújtanak, és hozzáadott értéket képviselnek ügyfeleik számára,
  3. „exponenciális”, amelyben a társaságok együttműködést alakítanak ki az insurtech cégekkel vagy más iparági szereplőkkel, hogy növeljék a piaci részesedésüket.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo