Lépéskényszerben a biztosítók

Ahogy a bankok esetében, a hazai biztosítóknál is alacsony még a digitalizáció foka nemzetközi összevetésben. Az jobbára kimerül a papírmentesség megteremtésében, továbbá abban, hogy az egyes termékek értékesítéséhez, a kapcsolattartáshoz, a kárrendezéshez köthető folyamatokat digitalizálják, például a kockázatelbírálást.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A cikk a Piac & Profit magazin február-márciusi számában jelent meg. 

A magazin az Inmedio és Relay újságárusoknál kapható, de digitális formában is hozzájuthat. Előfizethet egy évre, de akár egy számot is megvehet. Megrendelését itt adhatja le>>>

A hazai piacon egyaránt jelen levő hazai és nemzetközi fintech-megoldások elsősorban az online fizetési forgalom fejlesztését célozzák. A mobiltárcák, valamint a mobilfizetést, illetve a pénzküldést gyorsan és egyszerűen lehetővé tevő megoldások egyre elterjedtebbek, s a digitális pénzforgalmi szolgáltatásokat nyújtó startup vállalkozások felhasználóinak száma is nő – még ha nem is a kívánt ütemben. Emellett a bankok több mint 80 százaléka bevezetett már vagy tervez elindítani mobilfizetési megoldást és fizetéskezdeményezési szolgáltatást.

A PSD2 hatálybalépése és az azonnali fizetési rendszer indulása mind a bankok, mind a fintech cégek számára lehetővé teszik további innovatív szolgáltatások elterjesztését. Az európai uniós pénzforgalmi irányelv emellett helyzetbe hozza az innovatív biztosító társaságokat is.

A biztosítási szektorban is megjelentek a fintech – pontosabban: insurtech – cégek, amelyekhez a biztosítók két módon közelíthetnek: vagy partnerségre lépnek velük, vagy felveszik a kesztyűt, és megpróbálnak konkurálni. Mindezek előnyét az ügyfelek érezhetik, azáltal, hogy bővülnek a klasszikus biztosítási megoldások.

A Deloitte által készített jövőkutató-tanulmány szerint 2025-re háromféle biztosítási modell terjedhet el:

  1. „központosított”, amely a vevői élményt beépíti a klasszikus biztosítási termékekbe,
  2. „túlbiztosító”, amely azon társaságokra terjed ki, amelyek kiegészítő szolgáltatásokat nyújtanak, és hozzáadott értéket képviselnek ügyfeleik számára,
  3. „exponenciális”, amelyben a társaságok együttműködést alakítanak ki az insurtech cégekkel vagy más iparági szereplőkkel, hogy növeljék a piaci részesedésüket.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo