Lépéskényszerben a biztosítók

Ahogy a bankok esetében, a hazai biztosítóknál is alacsony még a digitalizáció foka nemzetközi összevetésben. Az jobbára kimerül a papírmentesség megteremtésében, továbbá abban, hogy az egyes termékek értékesítéséhez, a kapcsolattartáshoz, a kárrendezéshez köthető folyamatokat digitalizálják, például a kockázatelbírálást.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A cikk a Piac & Profit magazin február-márciusi számában jelent meg. 

A magazin az Inmedio és Relay újságárusoknál kapható, de digitális formában is hozzájuthat. Előfizethet egy évre, de akár egy számot is megvehet. Megrendelését itt adhatja le>>>

A hazai piacon egyaránt jelen levő hazai és nemzetközi fintech-megoldások elsősorban az online fizetési forgalom fejlesztését célozzák. A mobiltárcák, valamint a mobilfizetést, illetve a pénzküldést gyorsan és egyszerűen lehetővé tevő megoldások egyre elterjedtebbek, s a digitális pénzforgalmi szolgáltatásokat nyújtó startup vállalkozások felhasználóinak száma is nő – még ha nem is a kívánt ütemben. Emellett a bankok több mint 80 százaléka bevezetett már vagy tervez elindítani mobilfizetési megoldást és fizetéskezdeményezési szolgáltatást.

A PSD2 hatálybalépése és az azonnali fizetési rendszer indulása mind a bankok, mind a fintech cégek számára lehetővé teszik további innovatív szolgáltatások elterjesztését. Az európai uniós pénzforgalmi irányelv emellett helyzetbe hozza az innovatív biztosító társaságokat is.

A biztosítási szektorban is megjelentek a fintech – pontosabban: insurtech – cégek, amelyekhez a biztosítók két módon közelíthetnek: vagy partnerségre lépnek velük, vagy felveszik a kesztyűt, és megpróbálnak konkurálni. Mindezek előnyét az ügyfelek érezhetik, azáltal, hogy bővülnek a klasszikus biztosítási megoldások.

A Deloitte által készített jövőkutató-tanulmány szerint 2025-re háromféle biztosítási modell terjedhet el:

  1. „központosított”, amely a vevői élményt beépíti a klasszikus biztosítási termékekbe,
  2. „túlbiztosító”, amely azon társaságokra terjed ki, amelyek kiegészítő szolgáltatásokat nyújtanak, és hozzáadott értéket képviselnek ügyfeleik számára,
  3. „exponenciális”, amelyben a társaságok együttműködést alakítanak ki az insurtech cégekkel vagy más iparági szereplőkkel, hogy növeljék a piaci részesedésüket.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo