Ezt a testület elnöke azzal kapcsolatban közölte, hogy a tanács kedden áttekintette a jövő évi költségvetéshez kapott kiegészítő adatokat és háttéranyagokat. Kovács Árpád az MTI-nek kedden az ülés után azt mondta: a tanács úgy döntött, további adatokat, információkat kér a Nemzetgazdasági Minisztériumtól a jövő évi költségvetés hátteréről.
Még mindig keresik a munkavédelmi akcióterv forrását
Kovács Árpád a 180 percben közölte: a tanács megnyugtató képet szeretne kapni arról, hogy az adóbevételek beérkeznek, illetve hogy a gazdasági fejlődéssel arányosan meglesz a munkahelyvédelmi program végrehajtásához szükséges 300 milliárd forint fedezete. (Itt olvashatja a tervezett adóváltozások részleteit.)
A tranzakciós adónak a jegybankra való kivetésével kapcsolatban Kovács Árpád úgy fogalmazott: neki magának is vannak aggályai ezzel kapcsolatban, de a parlament meghozta ezt a törvényt. Lehet vitatni ennek ésszerűségét, de nem lehet megtenni azt, hogy egy gazdasági alátámasztó számításban a tranzakciós adóból származó bevételt nem veszik figyelembe. Amíg az Országgyűlés, akár a nemzetközi szervezetekkel történő tárgyalás kapcsán nem dönt másképp, addig ezt tényként kezelik - közölte a testület elnöke. Márpedig a szeptemberben visszatérő IMF-delegáció valószínűleg nekimegy a jegybank megadóztatásának, szakértők szerint ez amúgy is csak egy 100 milliárdos tétel ide-oda tologatása, hiszen ha emiatt az MNB-nek vesztesége keletkezik, azt a költségvetésnek a következő évben vissza kell pótolnia. (Az Európai Központ Bank vizsgálja ezt a tételt.)
Azzal kapcsolatban, hogy mikor hozzák nyilvánosságra álláspontjukat, Kovács Árpád azt közölte: a tanácsnak a költségvetés zárószavazása előtt kell nyilatkozni arról, hogy a költségvetés megfelel-e az adósságszabály tartásának.
Ha meglesz a várt növekedés, nem lesz gond a hiánnyal
A KT szerint a gazdasági fejlődés eltérő pályája esetén a hiány növekedésének megvan a kockázata - mondta Kovács Árpád. Hozzátette: a tanács korábban kétszer is állás foglalt arról, hogy a stabilitási törvény előírásai, ha kockázatokkal is, de betarthatók, illetve a 3 százalék alatti hiány tartásának megvannak az esélyei. Ehhez azonban a kormány által tervezett gazdasági pályát kell befutni, ellenkező esetben további átrendezésekre lesz szükség (a kormány 1,6%-os GDP-növekedéssel számol a 2013-as költségvetésben, míg a legoptimistább prognózis is csak 0,8%-kal számol).
A tanács korábban információkat és hatástanulmányokat kért a Nemzetgazdasági Minisztériumtól, miután megállapította: a költségvetési törvényjavaslat benyújtása óta az Országgyűlés számos, a költségvetés bevételi és kiadási oldalát, valamint az adórendszert több esetben jelentős mértékben módosító javaslatot fogadott el - tulajdonképpen arról van szó, hogy a munkahelyvédelmi akcióterv költségvetési hátterét a Tanácsnak ideje sem volt áttekinteni korábban. Az elfogadott módosító javaslatok következtében a 2013-as költségvetési törvény, amelynek sarokszámait 2012. július 12-én rögzítette az Országgyűlés, alapjaiban különbözik attól a költségvetési törvénytervezettől, amit a tanács vizsgált, és amivel kapcsolatban alapvető ellenvetése nem volt.
Még mindig keresik a munkavédelmi akcióterv forrását
Kovács Árpád a 180 percben közölte: a tanács megnyugtató képet szeretne kapni arról, hogy az adóbevételek beérkeznek, illetve hogy a gazdasági fejlődéssel arányosan meglesz a munkahelyvédelmi program végrehajtásához szükséges 300 milliárd forint fedezete. (Itt olvashatja a tervezett adóváltozások részleteit.)
A tranzakciós adónak a jegybankra való kivetésével kapcsolatban Kovács Árpád úgy fogalmazott: neki magának is vannak aggályai ezzel kapcsolatban, de a parlament meghozta ezt a törvényt. Lehet vitatni ennek ésszerűségét, de nem lehet megtenni azt, hogy egy gazdasági alátámasztó számításban a tranzakciós adóból származó bevételt nem veszik figyelembe. Amíg az Országgyűlés, akár a nemzetközi szervezetekkel történő tárgyalás kapcsán nem dönt másképp, addig ezt tényként kezelik - közölte a testület elnöke. Márpedig a szeptemberben visszatérő IMF-delegáció valószínűleg nekimegy a jegybank megadóztatásának, szakértők szerint ez amúgy is csak egy 100 milliárdos tétel ide-oda tologatása, hiszen ha emiatt az MNB-nek vesztesége keletkezik, azt a költségvetésnek a következő évben vissza kell pótolnia. (Az Európai Központ Bank vizsgálja ezt a tételt.)
Azzal kapcsolatban, hogy mikor hozzák nyilvánosságra álláspontjukat, Kovács Árpád azt közölte: a tanácsnak a költségvetés zárószavazása előtt kell nyilatkozni arról, hogy a költségvetés megfelel-e az adósságszabály tartásának.
Ha meglesz a várt növekedés, nem lesz gond a hiánnyal
A KT szerint a gazdasági fejlődés eltérő pályája esetén a hiány növekedésének megvan a kockázata - mondta Kovács Árpád. Hozzátette: a tanács korábban kétszer is állás foglalt arról, hogy a stabilitási törvény előírásai, ha kockázatokkal is, de betarthatók, illetve a 3 százalék alatti hiány tartásának megvannak az esélyei. Ehhez azonban a kormány által tervezett gazdasági pályát kell befutni, ellenkező esetben további átrendezésekre lesz szükség (a kormány 1,6%-os GDP-növekedéssel számol a 2013-as költségvetésben, míg a legoptimistább prognózis is csak 0,8%-kal számol).
A tanács korábban információkat és hatástanulmányokat kért a Nemzetgazdasági Minisztériumtól, miután megállapította: a költségvetési törvényjavaslat benyújtása óta az Országgyűlés számos, a költségvetés bevételi és kiadási oldalát, valamint az adórendszert több esetben jelentős mértékben módosító javaslatot fogadott el - tulajdonképpen arról van szó, hogy a munkahelyvédelmi akcióterv költségvetési hátterét a Tanácsnak ideje sem volt áttekinteni korábban. Az elfogadott módosító javaslatok következtében a 2013-as költségvetési törvény, amelynek sarokszámait 2012. július 12-én rögzítette az Országgyűlés, alapjaiban különbözik attól a költségvetési törvénytervezettől, amit a tanács vizsgált, és amivel kapcsolatban alapvető ellenvetése nem volt.