A vállalatok a kutatás szerint mindenképpen arra számítanak, hogy megőrzik jövedelmezőségüket – ami jó hír a részvényeseknek, de kevésbé jó a vásárlóknak. Ahogy az eladási árak emelkednek, úgy nőnek az árbevételek is. Nem meglepő módon a megkérdezettek 61 százaléka legalább a mostani jövedelmezőség fennmaradásával vagy emelkedésével számol.
Hogyan készülnek fel a vállalatok a megjósolhatatlan külső változások kezelésére?
Az új üzleti modelleknek képesnek kell lenniük arra, hogy alkalmazkodjanak a jelen és a jövő kihívásaihoz. 2022 kezdetén a legtöbben azt gondolták, az ellátási láncok akadozása és a munkaerő költségei lesznek az inflációval kapcsolatos kihívások főbb forrásai. A világpolitika az ukrajnai háború kitörésével vált egyértelműen fontos, ha nem a legfontosabb tényezővé: a KPMG Inflation Survey szerint már a válaszadók 62 százaléka jelöli meg ezt, mint az infláció leküzdésének fő akadályát.