A belföldi fogyasztásra koncentrál jövőre az állami agrármarketing

A belföldi tejfogyasztás növelése érdekében ösztönző programokra és aktív marketingtevékenységre is szükség van. Sokmilliós marketingkampány indul jövőre.

Kép: Pixabay

– Meggyőződésem, hogy a tejszektor jövője sem kizárólag a tehenészetek és a tejfeldolgozók ügye, hanem foglalkoztatási, egészségügyi, és nem utolsósorban nemzetgazdasági kérdés. A turizmusnak a magyar agrárium által létrehozott javak és specialitások olyan stabil alapot jelentenek, amelyre hosszú távon lehet építeni – mondta dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács a Magyar Turizmus Zrt. közös konferenciáján.

– A hazai fogyasztókhoz azt az üzenetet kell eljuttatnunk, hogy nagy jelentősége van annak, ha megbízható forrásból származó, nyomon követhető, jó minőségű adózott tejet és tejterméket vásárolnak. A turisztikai és agrármarketing egymást erősítő jellege legkézzelfoghatóbban a gasztronómia területén jelenik meg a jövő évben, amely a Gasztroélmények Éve lesz. A társaság szorosan együtt kíván működni a szakmai szervezetekkel és szolgáltatókkal, illetve innovatív, versenyképes kommunikációs hátteret kíván biztosítani a tematikus év ernyője alá vont eseményeknek. Mindez számos kapcsolódási pontot kínál majd a tejágazat számára is. Az agrármarketing területen pedig a belföld, a belföldi fogyasztásélénkítés éve lesz 2016. Nem túlzás azt állítani, hogy a turizmus az egyik kitörési pont a magyar agrárium számára, amely lehetővé teszi, hogy a kiváló minőségű magyar élelmiszerek és termékek újabb piacokra találjanak, és megismerjék őket határokon innen és túl is. A 2016-os évben a Magyar Turizmus Zrt. számos külföldi kiállításon jelenik meg közösen a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt.-vel. A két szervezet egymást kiegészítő tevékenysége és az egységes nemzeti megjelenés további előnyöket jelent majd a társaságokkal együttműködő kiállító kkv-k számára: több kiállítónak és több területen tudunk így segítséget nyújtani – mondta a vezérigazgató. (Nemrég indított programjában a kereskedőház sikeres "zászlóshajó" cégekkel törne utat a kisebb vállalkozásoknak az exportpiacokra.)

A fejlesztés jelentene kiutat a tejválságból
Korszerűsíteni kell a magyar tejfeldolgozó üzemeket, így lehet képes a tejágazat a belföldi igények kielégítésére. Jelenleg ugyanis az orosz embargó miatt más uniós országok árui árasztják el a piacot – mondta a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke. Itt találja a részleteket.
A belföldi kereslet növelése érdekében a tejfogyasztást ösztönző programokra és aktív marketingtevékenységre van szükség. Amint Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter korábban ismertette, 420 millió forintos kerettel indult marketingkampány, amelynek révén a kormány segítséget kíván nyújtani a hazai tejtermelőknek és -feldolgozóknak. A kampányban a Magyar Turizmus Zrt. szorosan együttműködik a Földművelésügyi Minisztériummal és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal.

Lipcsey György Imre, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese előadása elején röviden bemutatta az MT Zrt. közösségi agrármarketing-tevékenységét. Hangsúlyozta, hogy az Agrármarketing Vezérigazgatóság gyűjti, integrálja és végrehajtja az NGM és az FM, illetve a szakmai szervezetek irányából érkező igényeket. Partnerségre, együttműködésre épülő munkája keretében a kormány által elfogadott Élelmiszeripari Fejlesztési Stratégiához illeszkedően a terméktanácsokkal, szakmaközi szervezetekkel közösen most dolgozza ki a Nemzeti Agrármarketing Programot, mely a 2016–18-as évek optimalizált marketingterve.

A tejmarketing tevékenységgel kapcsolatban elmondta, hogy a fogyasztásösztönzés elősegítése érdekében a nyári kampányidőszak után a társaság decemberben ismét szervez kóstoltatást a Tej Terméktanácsban tagsággal rendelkező kiskereskedelmi áruházláncok üzleteiben. Tévé- és rádióspotokban hívják fel a figyelmet a jó minőségű hazai tej- és tejtermékek fogyasztására; online felületeken és a közösségi médiában is népszerűsítik a tejszív logót. A szemléletformálás, az egészséges, tudatos életmód szempontjából kiemelt jelentőségű célcsoportot jelentenek a gyerekek: őket az iskolákban szólítják meg előadásokkal, kiállításokkal, interaktív játékokkal, illetve web2-es felületeken. A tavalyinál tízszer nagyobb volumenű, 420 millió forintos tejmarketing-program keretén belül a tejszív logó népszerűsítésén és az iskolai szemléletformáló kampányon túl sor kerül piackutatásra, adatbázis létrehozására, rendezvények és kiállításokon való megjelenések támogatására is.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo