Csökkent az optimizmus az EU-s pályázatokat illetően

A tavaly év végén még optimista várakozások után idén nagymértékben romlott a kkv-k megítélése az európai uniós pályázati lehetőségeket illetően. Kevesebb vállalkozás talál számára érdekes pályázatot, ami minden bizonnyal összefügg az elérhető pályázatok számának csökkenésével. A különböző szektorokat tekintve továbbra is a mezőgazdasági vállalkozások közül tartják legtöbben reálisnak, hogy uniós forráshoz jutnak – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb adataiból.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az 500 hazai mikro-, kis- és középvállalkozás megkérdezésével végzett negyedéves K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi eredménye azt mutatja, hogy a tavaly év végén tapasztalt optimista hozzáállás idén nagymértékben romlott az uniós pályázatok megítélését illetően. A bizalmi indexet meghatározó 10 tényező közül az EU részindex csökkent a legnagyobb mértékben, így jelenleg 39 ponton áll. A csökkenő lelkesedés annak tudható be, hogy kevesebb vállalkozás talál számára érdekes pályázatot.

Ne pályázzunk EU-s pénzre, míg az alapokkal nem vagyunk tisztában!
Az Európai Unió utólagosan finanszírozza a beruházásokat, amihez összeszedett projektekre, megfelelő önerőre és rengeteg adminisztrációra van szükség. Van néhány fontos, alapvető tudnivaló, amelyeket mindenképpen szem előtt kell tartanunk, mielőtt az uniós kasszába nyúlnánk.
„Idén egyértelműen kevesebb elérhető uniós pályázati lehetőségből válogathatnak a cégek, így érthető, hogy kevesebb olyan kiírást találnak, amely érdekes számukra. A jelenlegi eredményeket javíthatja, hogy a következő, 2014–2020 közötti uniós költségvetési periódusban a magyar GDP 13%-ának megfelelő összegű európai uniós forrás lesz elérhető a hazai vállalkozások számára. Mivel a gazdaságfejlesztésre rendelkezésre álló összeg nagyobb lesz, mint a 2007–2013 közötti időszakban, vélhetően több vállalkozás tud majd élni a pályázati lehetőségekkel” – tájékoztatott az eredményekről Németh László, a K&H Kkv marketingfőosztály-vezetője. (Az ebben a periódusban gazdaságfejlesztésre szánt pénz már elfogyott.)

A különböző ágazatok véleménye eltérő az EU-támogatásokat illetően. „Az agrárcégeknél 7 százalékponttal 69%-ra nőtt azon cégek aránya, amelyek reálisnak tartják, hogy uniós forráshoz jussanak, az ipari cégek több mint fele (54%), míg a szolgáltató szektor közel fele (49%) tartja reálisnak EU-támogatás elnyerését. A kereskedelmi vállalkozások megítélése ugyanakkor továbbra is a legalacsonyabb, jelenleg 44%-uk tartja valószerűnek uniós forrás elnyerését” – tette hozzá a szakember.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo