Így érdemes védeni a fiataloknak a pénzüket a pénzügyi csalóktól

A csalók nem mennek szabadságra, sőt a vakáció során a gyerekeket is gyakrabban célba vehetik. Akár a közösségi médián keresztül, például egy híresség neve alatt futó hamis oldalon. Vagy éppen okostelefonos játéknak álcázott átveréssel. Ezért a gyerekeknél indokolt az óvatosság, különösen a bankolásba nemrég belekezdő fiataloknál. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő komoly segítséget jelent a diákoknak ahhoz, hogy kikerüljék az átveréseket.

A gyerekek, diákok, fiatalok mindennapjaiban főszereplő az okostelefon, a számítógép, ezen keresztül az internet. Sok fiatal magabiztosan áll a dologhoz, applikációk sorát használják és alkalmazásokat töltenek le, játszanak, emellett a közösségi médiában „élik” az életük egy részét. Ugyanakkor az óvatosság indokolt az esetükben is. Egyre rafináltabbak a csalók, adathalászok, akik őket is a célba vehetik. A veszélyre a K&H mellett a hatóságok és a jegybank is rendszeresen felhívja a figyelmet. Az óvatosság kulcskérdés, mert egy figyelmetlenség is komoly kiadást jelenthet ‒ derül ki a pénzintézet összefoglalójából, amely konkrét példákat is említ, amire a vakációzó gyerekeknek is érdemes odafigyelniük.

Sokszor mobiltelefonon érkezik a csaló link
Sokszor mobiltelefonon érkezik a csaló link
Fotó: Depositphotos

A közösségi médiában például elképzelhető, hogy a fiatalok körében ismert és kedvelt híresség neve alatt hamis oldalt hoznak létre a csalók és ezen az oldalon keresztül adatokat kérnek a gyerekektől. Adott esetben a bankkártyák adatait is kérhetik a gyanútlan fiataloktól, akár a saját vagy a szülők bankkártyája is célpont lehet. Előfordulhat, hogy az „adatkérés” során nyomasztják, sürgetik a gyerekeket, hogy azonnal adják oda az adatokat, minél előbb válaszoljanak.

Előfordulhat, hogy a fiatalok a nyárra kapott zsebpénzükből gyanútlanul rendelnek egy terméket valamelyik ismert online áruházból és a webáruház által működtetett csomagautomatába kérik azt. Akár a neten fizetik ki, akár a kereskedő által megjelölt automatába kérik utólagos fizetéssel, bajba kerülhetnek. Jöhet ugyanis olyan sms, amelyben az szerepel, hogy „rosszul adta meg” a címet, ezért azt módosítani kell és ehhez megadnak egy linket, amelyik nagyon hasonlít az egyik ismert csomagszállító vállalat oldalára. Majd ezen a hamis oldalon 108 dollárt ‒ több mint 38 ezer forintot ‒ kérnek a műveletért, miközben maga a termék ennél jóval olcsóbb is lehet.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo