A felhívás azért szükséges, mert a Revolut 2023-as adatai szerint az EGT-n belül 2023-ban a közösségi médiában kezdődő esetek 61 százaléka és az ellopott összegek 40 százaléka Meta-platformokon (Facebook, Instagram, Whatsapp, Messenger) történt. A Revolut azt is megállapította, hogy az ügyfeleket érintő két leggyakoribb csalástípus a vásárlási és a befektetési csalás volt – előbbi a bejelentett esetek 70 százalékát, utóbbi a 12 százalékát tette ki.
2023-ban az Európai Bizottság új jogalkotási javaslatokat terjesztett elő, amelyek között szerepel a pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló rendelet (Payments Services Regulation, PSR), amelynek célja, hogy a bankok intézkedéseket vezessenek be a banki alkalmazottak megszemélyesítésével elkövetett csalások elleni küzdelem érdekében. Az uniós tagállamok helyi minisztériumai most az Európai Bizottsággal és az Európai Parlamenttel együtt társjogalkotóként eljárva igyekeznek véglegesíteni álláspontjukat a csalások megelőzésére és felderítésére vonatkozó uniós szintű szabályok tekintetében. A Revolut ezért arra kéri a nemzeti és az uniós intézményeket, hogy tegyenek többet azért, hogy a csalások ellen a forrásnál, azaz elsősorban a közösségimédia-platformokon lépjenek fel, és ne csak a banki alkalmazottak megszemélyesítésével elkövetett csalásokra összpontosítsanak. A Revolut adatai azt mutatják, hogy 2023-ban a megszemélyesítő csalások a számlatulajdonos által bármilyen módon jóváhagyott csalási esetek mindössze 4 százalékát tették ki.