A csalások melegágyai a közösségimédia-platformok

A Revolut arra kéri az Európai Unió kormányait, hogy alkalmazzanak új megközelítést az online csalás mint egyre növekvő probléma elleni küzdelemben, hiszen az adatok azt bizonyítják, hogy az EGT-n belül 2023 második felében a Revolut számára jelentett csalások 77 százaléka közösségimédia-platformokon kezdődött.

A Revolut adatai azt bizonyítják, hogy Magyarországon is hasonló a helyzet, mint Európa más országaiban. 2023 második felében a csalások 83 százaléka közösségimédia-platformokon indult. Meta-fiókokhöz köthető a csalások 71 százaléka és a csalás miatt elvesztett teljes pénzmennyiség 42 százaléka.

„Európa nemzeti minisztériumainak együtt most lehetősége van olyan jogszabályi intézkedéseket javasolni, amelyek megkövetelik a BigTech-cégektől, hogy uniós szinten küzdjenek a csalás ellen. Reméljük, hogy a BigTech-cégek számára előírt egyértelmű kötelezettségek és a megfelelő pénzügyi ösztönzők csökkentik az APP-csalások mértékét az EU-ban” – zárja szavait Woody Malouf.


 



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo