A gyerekek, diákok, fiatalok mindennapjaiban főszereplő az okostelefon, a számítógép, ezen keresztül az internet. Sok fiatal magabiztosan áll a dologhoz, applikációk sorát használják és alkalmazásokat töltenek le, játszanak, emellett a közösségi médiában „élik” az életük egy részét. Ugyanakkor az óvatosság indokolt az esetükben is. Egyre rafináltabbak a csalók, adathalászok, akik őket is a célba vehetik. A veszélyre a K&H mellett a hatóságok és a jegybank is rendszeresen felhívja a figyelmet. Az óvatosság kulcskérdés, mert egy figyelmetlenség is komoly kiadást jelenthet ‒ derül ki a pénzintézet összefoglalójából, amely konkrét példákat is említ, amire a vakációzó gyerekeknek is érdemes odafigyelniük.
A közösségi médiában például elképzelhető, hogy a fiatalok körében ismert és kedvelt híresség neve alatt hamis oldalt hoznak létre a csalók és ezen az oldalon keresztül adatokat kérnek a gyerekektől. Adott esetben a bankkártyák adatait is kérhetik a gyanútlan fiataloktól, akár a saját vagy a szülők bankkártyája is célpont lehet. Előfordulhat, hogy az „adatkérés” során nyomasztják, sürgetik a gyerekeket, hogy azonnal adják oda az adatokat, minél előbb válaszoljanak.
Előfordulhat, hogy a fiatalok a nyárra kapott zsebpénzükből gyanútlanul rendelnek egy terméket valamelyik ismert online áruházból és a webáruház által működtetett csomagautomatába kérik azt. Akár a neten fizetik ki, akár a kereskedő által megjelölt automatába kérik utólagos fizetéssel, bajba kerülhetnek. Jöhet ugyanis olyan sms, amelyben az szerepel, hogy „rosszul adta meg” a címet, ezért azt módosítani kell és ehhez megadnak egy linket, amelyik nagyon hasonlít az egyik ismert csomagszállító vállalat oldalára. Majd ezen a hamis oldalon 108 dollárt ‒ több mint 38 ezer forintot ‒ kérnek a műveletért, miközben maga a termék ennél jóval olcsóbb is lehet.