Már maga a „címmódosításért” kért összeg nagysága is okot adhat a gyanúra. De egy ismert webáruházról azért az is joggal feltételezhető, hogy pontosan tudja a saját kezelésében lévő automaták címét, tehát aligha kéri annak módosítását. Nem árt tehát az óvatosság netes vásárláskor. Ha kétség merül fel, akkor érdemes érdeklődni az adott webáruház hivatalosan megadott elérhetőségein telefonon vagy e-mailben.
Akad olyan csalási módszer is, amikor egy magát banki alkalmazottnak kiadó csaló telefonál és előad egy mesét, amely szerint mondjuk a gyerek nagymamája bajba került és azonnal szüksége van pénzre, ezért egy megadott számlaszámra azonnal el kell utalni egy bizonyos összeget. Különösen fontos, hogy a gyanútlan – bankszámlával, bankkártyával rendelkező vagy a szülők számláját társkártyával használó – fiatalok legyenek elővigyázatosak. Ilyen kérésnek nem szabad hinni, mert egyértelműen csalók állnak a háttérben.
Szintén érdemes elkerülni az úgynevezett „captchás” csalásokat, amelyek a gyerekek számára is veszélyt jelenthetnek. A csalók által küldött levélben található linkre kattintva olyan weboldalra juthatnak el, amelyen egy úgynevezett captchát helyeztek el annak érdekében, hogy „megvédjék a felhasználókat a csalóktól”. Ilyenkor ellenőrizni kell a weboldal címét, mielőtt bármilyen adatot megadna valaki. A captcha funkciója ugyanis éppen az, hogy megkülönböztesse a felhasználókat a robotoktól, vagyis megvédje a weboldalt a robotok általi tömeges megnyitástól. Ha tehát a captcha például a gyerekek védelmére hivatkozik, az is legyen nagyon gyanús ‒ emelte ki Nagy Ádám, a K&H bankbiztonságért felelő vezetője.