Árulkodó jelek: ha ezt látja, baj van a cégénél?

Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással.

A régi folyamatok fontosabbak, mint a valós igények

Amikor egy IT-csapat régóta használ egy rendszert, és az már teljesen beépült a mindennapokba, sokszor inkább elnézik a hiányosságokat a váltás helyett – ez azonban számszerűsíthető veszteségeket jelenthet a cégnek. Hasonló eredményt hoz az is, amikor az ITIL-hez hasonló, informatikai rendszerek üzemeltetésére vonatkozó keretrendszerek miatt szervezetek hajlamosak túlzottan kizárólag egy-egy irányelvre összpontosítani ahelyett, hogy a vállalat valódi igényeire figyelnének és akár több metodológiából válogatva használnák azt, ami valóban segít. Zakrzewski Anita szerint a ticketing és szolgáltatásmenedzsment-rendszerek akkor működnek megfelelően, ha rugalmasak: "Mindig azt tanácsolom az ügyfeleknek, hogy merjék ötvözni a különböző megoldásokat. Az ITIL keretrendszer például kiválóan alkalmas arra, hogy az IT és egyéb szolgáltatások gyakorlati folyamatait összefoglalja, de emellett kiválóan megférnek az agilis módszertan egyes elemei is, így akár a projektkezelésben rendkívül hasznos kanban tábla. Ezért olyan rendszert érdemes választani, amit a cég igényeire lehet szabni, és nem fordítva."

Nincs együttműködés az egyes részlegek között

Az IT csapatok jellemzően a saját irodarészükön, önállóan és csendben dolgoznak – az egyéb részlegekkel minimális összeköttetésben. „A vállalatok sok esetben azt gondolják, nincs szükség szorosabb együttműködésre az IT osztály és a cég egyéb részlegei között, ez az elképzelés azonban ma már komoly hátrányt jelenthet munkaadóként és szolgáltatóként is – mondja Zakrzewski Anita. –  Az olyan szolgáltatási területeknek, mint az IT, a HR vagy a létesítményüzemeltetés, nagyobb szükségük van egymásra, mint valaha. A cégnél dolgozó munkatársak szolgáltatásként tekintenek a munkakörnyezetükre, és ugyanarra a fogyasztói élményre vágynak, amit vásárlóként egy szolgáltatótól elvárnak. Egy ügyfélszolgálat üzemeltetése és a gördülékeny céges működés ebből a szempontból nagyon hasonló: csak éppen az utóbbi esetben a munkatársak az ügyfelek.” A szakértő példaként a Magyar Közút Nonprofit Zrt-t említi, amely az ország közel 32 ezer kilométernyi közúthálózatának üzemeltetésével foglalkozik. A Magyar Közútnál több osztályról mintegy 150 operátor dolgozik a TOPdeskkel nap mint nap, a munkaállomások és hálózati eszközök támogatásáért felelős csapattól kezdve a 0-24 órás diszpécseri szolgálatig. Többféle csatornán – telefon, chat, e-mail – beérkező, több részleget érintő információt kell gyorsan feldolgozni, ami egy komplex, de áttekinthető és felhasználóbarát rendszer nélkül ma már gyakorlatilag lehetetlen.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo