Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél. De hogyan vehetjük észre még a vásárlóink "elvándorlása" előtt, hogy új megoldásokra van szükség? Zakrzewski Anita, a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment platform marketing- és értékesítési vezetője szerint három területen érhetjük tetten a problémákat, még mielőtt túl késő lenne.
Hirtelen megnő a megkeresések száma
Ha az IT csapat túlterheltségre panaszkodik vagy lelassul, netán hirtelen a szokásosnál jelentősen több negatív ügyfélértékelés, kritikus visszajelzés érkezik, annak érdemes mielőbb feltárni az okát. Könnyen lehet, hogy az IT osztály nehezen tud lépést tartani az ügyfelek igényeivel. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy a munkamódszerük eleve rossz volt: sokszor annak a jele, hogy az addigi metódus már nem alkalmas a megnövekedett igények kielégítésére. „Erre jó példa a legnagyobb hazai állásportál, a Profession.hu növekedése. A kezdetekkor manuálisan is könnyen ment a külső megkeresések kezelése, de a cég bővülésével egyértelművé vált, hogy komplexebb rendszerre van szükség. Ma pedig már napi több száz bejövő e-mailt kezel több tucat operátor. Egy ugrásszerű növekedés esetén a holtpont gyakran váratlanul érkezik – érdemes ezért minél több azonnal látható mérőszámot beépíteni a rendszerbe, hogy gyorsan kiszúrhassuk, hol kell javítani a folyamaton” – mondta a szakértő.