A közlekedési adatok szerint a hagyományosan a prémium osztályokon utazó üzletemberek nemcsak repülőn, egyébként is kevesebbet utaznak. A légi társaságok helyzete némileg enyhült az olajár csökkenésével, de a pénzügyi bizonytalanság és a gazdasági válság kiterjedésétől való félelem miatt legjobban fizető utasaikat veszítik el. A járatok jövedelmezősége pedig sok esetben éppen a prémium kategóriás ügyfelek jelenlététől függ; üzletemberek nélkül sok járat veszteségessé válik.
Simon Talling-Smith, a British Airways amerikai elnökhelyettese elmondta, hogy a cégnek jelentős károkat okozott a két hete kezdődött bankválság. A London és New York, valamint a világ többi pénzügyi központja közötti járatokon szeptemberben 9 százalékkal esett vissza az első és business osztályon utazók száma 2007-hez képest.
A veszteségek nem csak a transzatlanti járatokat és a kiemelt kategóriákat érintik. A Kuala Lumpur-i Asia Pacific Airlines szövetség, amely 17 ázsiai céget képvisel, nyilatkozatban közölte: a turista utasforgalom is visszaesett a fogyasztói bizalom megrendülése miatt.
Mint John Snyder, a világ harmadik legnagyobb üzleti utazási cége, a BCD Travel elnöke kifejtette: tulajdonképpen a prémium utasok "húzzák ki a vízből" a légi társaságokat, azok jelentik a jövedelmezőséget. A Northwest Airlines utasforgalmában például az elitosztály csak 5 százalékot képvisel, a cég bevételeinek viszont 25 százalékát adja.
A The Wall Street Journal szerint sok amerikai cég már csak a legindokoltabb esetekben utaztatja repülőn munkatársait és akkor is igyekszik turista osztályon jegyet foglalni. Az újság szerint a pénzügyi válságot a szállodaipar is megsínyli. A Marriott International 28 százalékos profitcsökkenésről számolt be a harmadik negyedévben; a lánchoz tartozó elegáns Ritz-Carlton szállodát a New York-i Central Parkban például befektetési bankárok helyett diplomaták és a szórakoztató ipar képviselői töltik meg.