Szárnyra kapott a szállodaipar

Kiemelkedő évet zárt a nemzetközi hotelpiac: 2023-ban az egy kiadható szobára jutó árbevétel 13,5 százalékkal, az átlagos napi szobaár 5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket, miközben az átlagos szállodai foglaltság 64,4 százalékról 69,7 százalékra emelkedett – derül ki a Moore Hungary tanácsadó és könyvvizsgáló cég által közzétett negyedéves iparági elemzésből.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Minden kategóriában kedvező fejlődést mutatnak a számok, de különösen kiemelkedő a luxuskategóriás hotelek teljesítménye, ahol a foglaltság mértéke egy év alatt 59 százalékról emelkedett 68 százalékra. Ebben a kategóriában a RevPAR értéke már 207 dolláros (+30 százalék éves növekedés) szinten jár, az ADR pedig már elérte a 311 dolláros szintet (+17 százalék).

Korábban soha nem tapasztalt árazási potenciál mutatkozik a legmagasabb minőségű szálláshelyek esetében: a luxuskategóriás szobák átlagára immár 58 százalékkal haladja meg a csupán egy fokozattal alacsonyabb besorolású (upper upscale) szobák átlagárát – 2019-ben ez a különbség még csupán 37 százalékos volt.

A vizsgált négy szállodalánc esetében a korrigált EBITDA értéke 17 százalékkal emelkedett egy év alatt, a működési eredmény pedig 11 százalékkal haladta meg a 2022-es szintet.

A 2024-es kilátások

Az érintett négy nagy szállodalánc az egy kiadható szobára jutó árbevétel tekintetében a vártnál jelentősebb, átlagosan 13,5 százalékos növekedést ért el az elmúlt évben, ugyanakkor a 2024-re vonatkozó előrejelzésükben további 4 százalékos emelkedéssel számolnak, ami arra utal, hogy a következő időszakra is igen pozitív várakozásaik vannak – értékelte az adatokat Takács Márton. – Ugyanerre az időszakra a tavalyinál is magasabb, 6 százalék körüli átlagos nettó szobaszám-növekedési rátával kalkulálnak, ami egyrészt töretlen terjeszkedési erőfeszítéseiket, másrészt a köztük zajló éles versenyt tükrözi a szállodai kínálat minden szintjén.”

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo