Szárnyra kapott a szállodaipar

Kiemelkedő évet zárt a nemzetközi hotelpiac: 2023-ban az egy kiadható szobára jutó árbevétel 13,5 százalékkal, az átlagos napi szobaár 5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket, miközben az átlagos szállodai foglaltság 64,4 százalékról 69,7 százalékra emelkedett – derül ki a Moore Hungary tanácsadó és könyvvizsgáló cég által közzétett negyedéves iparági elemzésből.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nemzetközi tanácsadó cég négy globális hotellánc: a Marriott, a Hilton, az InterContinental és a Hyatt által közzétett adatokból összeálló reprezentatív mintája alapján 109 ország több mint 24 ezer szállodája teljesítményének elemzését végzi el minden negyedévben, értékes betekintést adva a nemzetközi hotelpiac aktuális folyamataiba.

Szárnyal az ipar
Szárnyal az ipar
Fotó: Depositphotos

Az egy kiadható szobára jutó árbevétel (RevPAR) 2023 során átlagosan 113,3 dollár volt, ami nem csupán az egy évvel korábbi 99,8 dolláros értéket múlja felül, de ez volt az első olyan teljes év, amely már túlszárnyalja a Covid előtti időszak csúcsértékét, a 2019-ben mért 106,5 dollárt is. Meglepően nagy mértékben, 5,3 százalékponttal nőtt 69,7 százalékos szintre a foglaltság mértéke, különösen annak fényében, hogy az átlagos napi szobaár (ADR) 162,4 dollárra nőtt az egy évvel korábbi 154,6 dollárról, és immár 12 százalékkal haladja meg a 2019-es 145,1 dollárt.

A szobaárak emelkedése egyrészt az általában is magasabb inflációs környezetnek köszönhető, ugyanakkor tükrözi a gyorsan élénkülő keresletet, amely többek között a csoportos és üzleti utak újbóli felfutásának köszönhető – magyarázta Takács Márton, a Moore Hungary Hotel és Turizmus tanácsadó partnere, a globális munkacsoport vezetője. – A foglaltság emelkedését érzékelhetően az sem befolyásolta, hogy a vizsgált hotelláncok tavaly több mint ezer új szállodával bővítették kínálatukat, és új brandeket is bevezettek.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo