Kulcskérdés az alkalmazottak tudása
Az outsourcing segítségével hatékonyabbá tehető a személyzeti részleg tevékenysége, mutatta ki tizenhét cég vizsgálatával a brit Chartered Institute of Personnel and Development. A HR körébe tartozó döntéseknek kiszervezés esetén is jól megtervezettnek kell lenniük, illetve a felelősségmegosztás kérdése is stratégiai fontosságú az outsorcingot követően.
Az utóbbi időszakban széles körben elterjedt, hogy a szervezet hatékonyságának növelésében az emberi erőforrás fejlesztés stratégiai jelentőségű. A tudásbázisú gazdaság elsődleges fontosságú hajtóereje a jól képzett és jól funkcionáló munkaerő, így az a kérdés, kiszervezzék-e egy cég HR tevékenységét, döntő lehet. Ha nem a vállalaton belül zajlanak a human rescource folyamatok, akkor a HR szakemberek gyakran több szabadságot kapnak, hogy beleszóljanak a szervezet működésébe, nagyobb erővel támogassák a cég tevékenységét.
Elveszik a napi kapcsolat a szervezet tagjaival
A vállalatok általában azért döntenek az outsourcing mellett, mert ezzel csökkenthetik költségeiket. Kevesebb kiadással hatékonyabban működő részleget kapnak: a HR esetében például a tapasztalatok szerint gyorsabban zajlik le a toborzás folyamata.
Az emberi erőforrás részleg működését nemcsak outsorucinggal, a cégszervezet "megvágásával" lehet javítani: számos más házon belüli megoldás létezik. A Chartered Institute of Personnel and Development kutatása felhívja a figyelmet, a HR szakemberek helyi, belső jellegű tudását elvesztheti a cég, amelyet ezek a kollégák azáltal sajátítottak el, hogy napi szinten a szervezeten belül tartózkodnak.