2023. II. negyedévben az export értéke 7,8 milliárd euró (2,9 ezer milliárd forint), az importé 5,1 milliárd euró (1,9 ezer milliárd forint) volt. A szolgáltatás-külkereskedelem aktívuma 2,7 milliárd eurót (1,0 ezer milliárd forintot) tett ki.
A szolgáltatáscsoportok közül a szállítási szolgáltatások 918, a turizmus 907 millió euróval járult hozzá az aktívumhoz.
Szolgáltatásexportunk 62, -importunk 71 százalékát az Európai Unió tagországaival bonyolítottuk le, ebben a viszonylatban 1,3 milliárd eurós többlet keletkezett.
Legfontosabb partnerünk továbbra is Németország, amely 20 százalékkal részesedett az összforgalomból. A második helyen az Amerikai Egyesült Államok, míg a harmadik helyen Ausztria áll, hozzájuk a szolgáltatáskereskedelem 9,0, illetve 7,5 százaléka kapcsolódik.
A teljes szolgáltatásexportból az üzleti szolgáltatások aránya 41 százalék (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatásoké 21 százalék) volt, továbbá jelentős a szállítási szolgáltatások 28 és a turizmus 21 százalékos részesedése. Az importban is az üzleti szolgáltatások domináltak, 54 százalékkal (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatások részaránya 30 százalék volt), miközben a szállítási szolgáltatások 25, a turizmus 15 százalékkal részesedett a teljes importforgalomból.
2023. II. negyedévben az egy évvel korábbihoz képest:
A szolgáltatásexport euróban számított értéke 6,7 százalékkal, az importé 0,8 százalékkal nőtt (forintban számítva az export értéke 3,1 százalékkal emelkedett, az importé 2,6 százalékkal csökkent). Az aktívum 451 millió euróval (138 milliárd forinttal) meghaladta az előző év azonos időszaki többletet.