Nehezményezik az állami hátszelet a német gyáriparosok

Kína nem a piacgazdaság, a liberalizmus, hanem a gazdaság növekvő állami irányítása felé fejlődik, ez versenytorzító, állapítja meg a Német Gyáriparosok Szövetségének állásfoglalása.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A dokumentum szerint nem lehet tisztességes verseny, ha európai vállalatok Kínában bizonyos ágazatokba nem ruházhatnak be, ha részesedésüket korlátozzák, ha arra kötelezik őket, hogy a kínaiakkal közös vállalkozásokat hozzanak létre és átadják a technológiát. Nem felel meg az egyenlő versenyfeltételeknek az sem, ha kínai cégek előnyös állami hitelekkel támogatva jelennek meg az európai piacokon.

Kép: Die Welt

A szövetség javasolja az ellenőrzést: ha kínai vállalkozó Európában akar befektetni, hmeg kell vizsgálni, nincs-e állami szubvenció mögötte.
A német kormány egyébként ettől az évtől előírta, hogy érzékeny iparágakban (10 százaléktól felfelé) meg kell vizsgálni, hogy a beruházó milyen forrást használ.

A kínaiak helyzetét megkönnyítik a monopóliumok is: a kínai vasutat például egy óriáskonszernbe, a CRRC-be szervezték,

Gazdasági hidegháborúhoz vezethet Kína és az USA vetélkedése
Az Egyesült Államok és Kína közötti vámháború csak egy része a két ország vetélkedésének, többek között azért, ki legyen a vezető a technológiában, véli a Google volt elnöke, aki szerint kettéválik az „amerikai” és a kínai internet.
miközben az Európai Bizottság ellenzi a két vetélytárs, a Siemens és az Alstom fúzióját, mert azok így monopóliumhoz juthatnának a nagy sebességű vonatok és a vasúti jelzőberendezések gyártásában.

A német iparszövetség javasolja azt is, hogy a kínai „új selyemút” példájára támogassák az Unión kívüli kelet-európai és közép-ázsiai országokban az infrastruktúra kiépítését.

A javaslatok vitathatók, állapítja meg végül a svájci konzervatív lap, amely emlékeztet: a felsorolt nehézségek ellenére a Kínával folytatott kereskedelem hozzájárult a hosszú távú német gazdasági fellendüléshez. Kína 2017-ben Németország első számú kereskedelmi partnere volt, a kölcsönös áruforgalom értéke 187 mrd. eurót ért el. A kínai német beruházások 2016-ban 76 mrd. eurót tettek ki, több, mint 5.200 német cég egymillió munkahelyet teremtett Kínában.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo