A humán és anyagi erőforrás mellett a munkaerőfelvételre bevetett eszköztáron azonban a többség nem tervez érdemben változtatni: a bevált csatornákat fogják jövőre is alkalmazni, amelyek között évek óta az első helyen szerepel az állásportál. Ezt követi a közösségi média, amely eszközt azonban többen inkább mellőzni fogják jövőre.
A mesterséges intelligencia bevetése a hatékonyság növelésére
A munkaerőfelvétel hatékonyságának növelésben fontos szerep juthat a mesterséges intelligencián alapuló eszközök bevetésének, amellyel költséghatékonyan gyorsíthatóak bizonyos feladatok.
„2023 márciusában végzett felmérésünk során a megkérdezett ügyfeleink 13 százaléka használt már a munkahelyén valamilyen mesterséges intelligencián alapuló megoldást. A toborzási és kiválasztási folyamatban alkalmazott AI eszközök iránt a nyitottság már akkor is érzékelhető volt, azonban látványosan nem növekedett azóta ezek használata e területen. Mivel idén is kevés cég alkalmaz még AI megoldást a toborzáshoz, így az ebből származó adatok tájékoztató jellegűek” – mondta el Dencső Blanka.
„Akik használják már az AI-t a toborzási és kiválasztás folyamataik során – a rémhírekkel ellentétben – többnyire (64 százalék) a munkakörök átalakulásáról és új munkakörök létrejöttéről számoltak be, nem pedig azok megszüntetéséről. Az AI átveheti a rutinszerű feladatokat, a recruiter munkájában pl. az előszűrést és az adatelemzést, így a toborzók az olyan nagyobb volumenű, stratégiai teendőkre tudnak koncentrálni, mint a jelöltélmény javítása és a megfelelő tehetségek célzott bevonzása” – tette hozzá a Profession.hu szakértője.