Mi történt? Kevesebb bort isznak a magyarok

A borfogyasztók száma és a borfogyasztás mennyisége is jelentősen csökkent az utóbbi években Magyarországon - közölte felmérései alapján a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT). 

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A 2017-es és a 2023-as kutatások összevetéséből kiderül, hogy csak a legvagyonosabbak körében nem csökkent a borfogyasztás, a szegényebbek és a középrétegek egyaránt kevesebbet vásárolnak. Megjegyezték ugyanakkor, hogy majdnem minden alkoholos ital forgalma visszaesett, csak az égetett szesz népszerűsége nőtt kissé.

A visszajelzések alapján a külföldi borok népszerűsége kissé emelkedett, főképp a fiatalok körében. A vörösbor fogyasztási aránya 7 százalékkal csökkent, a rozé aránya 5 százalékkal nőtt, akárcsak a száraz és félszáraz boroké, amelyek a teljes fogyasztásnak ma már csaknem 50 százalékát teszik ki.

Visszaesett a borfogyasztás (Fotó: Depositphotos)
Visszaesett a borfogyasztás (Fotó: Depositphotos)

A 35 év alattiak fogyasztásában a bor és a sör aránya csaknem azonos. A fiatalabbak a gyümölcsös és a citrusos borokat kedvelik leginkább, az ízteszten a magas cukortartalmú borok bizonyultak a legnépszerűbbnek. A kezdő fogyasztók belépő kategóriája az édes borok mellett a rozé, aki elsőnek ezt kóstolja, nagyobb eséllyel lehet felnőttként borkedvelő.

A visszajelzések alapján a bor egyre inkább különleges és drága élvezeti cikknek minősül, ami azzal fenyeget, hogy a fogyasztás háttérbe szorul, a bor nem lesz többé a mindennapok alkoholos itala. A visszautasítást is egyre többen magyarázzák azzal, hogy a borivásnak nincs náluk családi hagyománya.

A HNT az első átfogó, 2017-es reprezentatív piackutatáshoz hasonló módon szervezte meg az idei felmérést is. Az online fókuszcsoportos beszélgetés 5 csoportjában 8-8 fő, az országos piackutatásban 1500 fő vett részt. Az eredményekről készített részletes beszámolót a HNT honlapján tették közzé.

(MTI) 

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo