Az elektromos autók, mint a növekedés motorjai
A világ legnagyobb autógyárai már intenzíven dolgoznak az új technológiák bevezetésén. A Roland Berger szerint az elektromos autók eladásában a kínai, az egyesült államokbeli és a japán autógyárak járnak az élen. Más országok, például India autógyárai is gyors ütemben igyekeznek behozni a lemaradásukat. A Maruti Suzuki, India legnagyobb autógyára azt tervezi, hogy tíz éven belül teljesen kivezeti a benzin- és dízelüzemű motorokat a palettájáról. Ugyanakkor a szakértők szerint ezen a területen a következő évtizedben a fejlődés motorjai várhatóan az európai és kínai autógyárak lesznek.
Ahogy a gyártók folyamatosan bővítik az egyes kategóriákban elérhető modellek számát, érezhetően nő a globális kereslet is. Egyedül Németországban 400 000 új elektromos személyautót helyeztek forgalomba 2020-ban. Ez több mint háromszorosa a 112 000-es, 2019-es adatnak. Összehasonlításképpen: 2020-ban Franciaországban 200 000, Olaszországban pedig 61 000 új elektromos autót helyeztek forgalomba.
Hosszú az út az önvezető járművekig
Az önvezető járművek piaca viszont lassabban fejlődik, és az iparág előtt továbbra is jelentős akadályok állnak. Vannak még tisztázásra váró etikai, biztonsági és jogi kérdések,
és a technológia sem teljesen kiforrott még. Az ágazat nem rendelkezik egységes keretrendszerrel, és a növekedés attól függ, hogy a gyártók képesek-e gyorsan felpörgetni a termelést. A piac bővülésének záloga pedig az, hogy mennyire képesek elfogadni a vevők, akiknek még mindig nem sikerült a biztonsággal kapcsolatos fenntartásaikat eloszlatni.