Már nem nagyon érdemes benzines autót venni

Aki napjainkban autóval végighalad egy európai belváros utcáin, azonnal számos nyomát láthatja a forgalmi trendek változásának. A külön kerékpáros sávok, az elektromos buszok, az elektromos töltőállomások és a szédült ütemben emelkedő parkolási díjak mind-mind azt jelzik, hogy a személyautók, főleg a belső égésű motorral felszereltek, már nem szívesen látott vendégek a sűrűn beépült belső kerületekben. A jövő az alternatív közlekedési eszközöké és a kibocsátásmentes erőforrásoké.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elektromos autók, mint a növekedés motorjai

A világ legnagyobb autógyárai már intenzíven dolgoznak az új technológiák bevezetésén. A Roland Berger szerint az elektromos autók eladásában a kínai, az egyesült államokbeli és a japán autógyárak járnak az élen. Más országok, például India autógyárai is gyors ütemben igyekeznek behozni a lemaradásukat. A Maruti Suzuki, India legnagyobb autógyára azt tervezi, hogy tíz éven belül teljesen kivezeti a benzin- és dízelüzemű motorokat a palettájáról. Ugyanakkor a szakértők szerint ezen a területen a következő évtizedben a fejlődés motorjai várhatóan az európai és kínai autógyárak lesznek.

Ahogy a gyártók folyamatosan bővítik az egyes kategóriákban elérhető modellek számát, érezhetően nő a globális kereslet is. Egyedül Németországban 400 000 új elektromos személyautót helyeztek forgalomba 2020-ban. Ez több mint háromszorosa a 112 000-es, 2019-es adatnak. Összehasonlításképpen: 2020-ban Franciaországban 200 000, Olaszországban pedig 61 000 új elektromos autót helyeztek forgalomba.

Hosszú az út az önvezető járművekig

Az önvezető járművek piaca viszont lassabban fejlődik, és az iparág előtt továbbra is jelentős akadályok állnak. Vannak még tisztázásra váró etikai, biztonsági és jogi kérdések,

 és a technológia sem teljesen kiforrott még. Az ágazat nem rendelkezik egységes keretrendszerrel, és a növekedés attól függ, hogy a gyártók képesek-e gyorsan felpörgetni a termelést. A piac bővülésének záloga pedig az, hogy mennyire képesek elfogadni a vevők, akiknek még mindig nem sikerült a biztonsággal kapcsolatos fenntartásaikat eloszlatni.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo