Már nem nagyon érdemes benzines autót venni

Aki napjainkban autóval végighalad egy európai belváros utcáin, azonnal számos nyomát láthatja a forgalmi trendek változásának. A külön kerékpáros sávok, az elektromos buszok, az elektromos töltőállomások és a szédült ütemben emelkedő parkolási díjak mind-mind azt jelzik, hogy a személyautók, főleg a belső égésű motorral felszereltek, már nem szívesen látott vendégek a sűrűn beépült belső kerületekben. A jövő az alternatív közlekedési eszközöké és a kibocsátásmentes erőforrásoké.

Az előrejelzések szerint az új mobilitási koncepciók megváltoztatják az emberek autóhasználati szokásait. A magántulajdonú személygépkocsi, mint közlekedési eszköz népszerűsége csökkenni fog, és az emberek elkezdik közösen használni a gépkocsikat. Mindinkább teret nyernek az úgynevezett „közösségi mobilitási koncepciók”.

Az alternatív járművek, például a mini járművek, a teherszállító kerékpárok (cargo-bike-ok), elektromos rollerek, sőt a drónok is egyre népszerűbbé válnak, ami szintén hozzájárul a CO2-kibocsátás csökkentéséhez. A legújabb kutatási eredmények szerint mindennek már érezhető is a pozitív hatása. A Fraunhofer Intézet a közelmúltban arra az eredményre jutott, hogy a legújabb elektromos rollerek és kerékpárok hatására számottevően csökkenhetett az üvegház hatású gázok nettó kibocsátása Berlin, Düsseldorf, Párizs, Melbourne és Seattle utcáin.

Kína és India visszafogja magát

Az előrejelzések szerint egyes országokban, például Indiában és Kínában nagymértékben vissza fog szorulni a személygépkocsi-használat. Közelmúltban megjelent felmérések arról tanúskodnak, hogy számos fogyasztó már ma is érdeklődik az olyan új megoldások iránt, melyek gyorsan és olcsón képesek eljuttatni őket az úti céljukhoz – amilyenek például a sofőr nélküli „robotaxik”.

A sofőr nélküli járművek technológiája egyelőre továbbra is fejlesztés alatt áll. Ugyanakkor a Deloitte tanácsadó cég becslése szerint 2035-re Németországban minden harmadik utat valamilyen önvezető flottajárművel fognak megtenni az utasok. A Fidelity szakértői szerint ennek jelentős hatása lesz a forgalom áramlására és a trendek azt mutatják, hogy a jövő mobilitási piaca jelentős átalakulás előtt áll, ugyanakkor komoly növekedési lehetőségeket is kínál.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo