Kulcsfontosságú a fejlődéshez: hogyan veti vissza a visszajelzés hiánya a női vezetőket?

Bár a cégek ma minden eddiginél több női vezetőt foglalkoztatnak, feljebb lépésük a ranglétrán a szenior pozíciókba még mindig sokkal lassabb, mint a férfiaké. Noha a munkahelyeken előforduló nemek közötti egyenlőtlenségek hátterét több területen kell keresni, az mindenképpen szerepet játszik, hogy mennyire eltérő visszajelzéseket és tanácsokat kapnak a két nem tagjai.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A teljesítményt számokkal és konkrétumokkal jelző értékelések esetében könnyebb észrevenni és orvosolni az előítéleteket, ám az olyan esetekben, amikor a fejlődéshez és a későbbi vezetői munkához szükséges hosszabb visszajelzésekről van szó, már sokkal nehezebb észlelni az eltéréseket.

A Harvard Business Review (HBR) legújabb kutatásában pont erre a különbségre fókuszál, ugyanis számítógépes szövegelemzéssel vizsgáltak meg olyan értékelések, amelyeket egy vezetői fejlesztési program keretében adtak ki – összesen több mint 1000 menedzser vett részt a felmérésben. Az elemzés nyomás jelentős különbségek rajzolódtak ki a női és férfi főnököknek adott tanácsokból.

A kutatók pontokban szedték össze, hogy mely területeken, és pontosan hogyan csökkenthetőek a nemek közti egyenlőségek.

Látásmód, szemlélet

Túlságosan gyakori, hogy a nők a szemléletformálás helyett sokkal inkább arra kényszerülnek, hogy más valaki ötleteit hajtsák végre. Azért, hogy ne ragadjanak egy-egy területen, a vezetőknek sokkal inkább arra kéne ösztönöznie a női alkalmazottakat, hogy nagyobb összefüggésekben gondolkozzanak, és stratégiailag vállalati szinten tervezzenek; a HBR szerint fontos annak biztosítása, hogy a nők is lehetőséget kapjanak saját ötleteik és jövőképük bemutatására, amelyet a cégvezetés akár nyilvánosan is elismerhet.

A munkahelyi „politika” szerepe

A munkahelyi „politika” elsőre kifejezetten nemkívánatosnak tűnhet, ám a kutatások azt mutatják, hogy a szenior pozíciók megszerzéséhez elengedhetetlen a networking, az alkudozás, valamint a pozitív, illetve negatív befolyásolás képessége. Egy leendő vezető számára nem elég, ha a „politika” csak egy szükséges rossz, ez a hozzáállás a hatékony irányítás kerékkötője lehet.

A HBR ezért azt tanácsolja, hogy a vezetők ösztönözzék a női munkavállalóikat arra, hogy proaktív gondolkodásmódot vegyenek fel a területtel kapcsolatban. Mit jelent mindez pontosan? A menedzsmentnek segítenie kell abban, hogy az alkalmazottak meglássák a bekapcsolódás fontosságát a munkahelyi politikába, legyen szó akár a rejtett motivációk felismeréséről, a célzott kapcsolatépítésről, vagy az egyes kulcsszereplők beazonosításáról.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo