A teljesítményt számokkal és konkrétumokkal jelző értékelések esetében könnyebb észrevenni és orvosolni az előítéleteket, ám az olyan esetekben, amikor a fejlődéshez és a későbbi vezetői munkához szükséges hosszabb visszajelzésekről van szó, már sokkal nehezebb észlelni az eltéréseket.
A Harvard Business Review (HBR) legújabb kutatásában pont erre a különbségre fókuszál, ugyanis számítógépes szövegelemzéssel vizsgáltak meg olyan értékelések, amelyeket egy vezetői fejlesztési program keretében adtak ki – összesen több mint 1000 menedzser vett részt a felmérésben. Az elemzés nyomás jelentős különbségek rajzolódtak ki a női és férfi főnököknek adott tanácsokból.
A kutatók pontokban szedték össze, hogy mely területeken, és pontosan hogyan csökkenthetőek a nemek közti egyenlőségek.
Látásmód, szemlélet
Túlságosan gyakori, hogy a nők a szemléletformálás helyett sokkal inkább arra kényszerülnek, hogy más valaki ötleteit hajtsák végre. Azért, hogy ne ragadjanak egy-egy területen, a vezetőknek sokkal inkább arra kéne ösztönöznie a női alkalmazottakat, hogy nagyobb összefüggésekben gondolkozzanak, és stratégiailag vállalati szinten tervezzenek; a HBR szerint fontos annak biztosítása, hogy a nők is lehetőséget kapjanak saját ötleteik és jövőképük bemutatására, amelyet a cégvezetés akár nyilvánosan is elismerhet.A munkahelyi „politika” szerepe
A munkahelyi „politika” elsőre kifejezetten nemkívánatosnak tűnhet, ám a kutatások azt mutatják, hogy a szenior pozíciók megszerzéséhez elengedhetetlen a networking, az alkudozás, valamint a pozitív, illetve negatív befolyásolás képessége. Egy leendő vezető számára nem elég, ha a „politika” csak egy szükséges rossz, ez a hozzáállás a hatékony irányítás kerékkötője lehet.A HBR ezért azt tanácsolja, hogy a vezetők ösztönözzék a női munkavállalóikat arra, hogy proaktív gondolkodásmódot vegyenek fel a területtel kapcsolatban. Mit jelent mindez pontosan? A menedzsmentnek segítenie kell abban, hogy az alkalmazottak meglássák a bekapcsolódás fontosságát a munkahelyi politikába, legyen szó akár a rejtett motivációk felismeréséről, a célzott kapcsolatépítésről, vagy az egyes kulcsszereplők beazonosításáról.