Mit lehet tenni: ne bízzon olyan közösségi média oldalakon/fiókokban, amelyek nemrég nyíltak és tele vannak pozitív értékelésekkel, mivel ezek hamisak lehetnek, és csak azt a célt szolgálják, hogy megtévesszék az embereket.
-
Hamis szállítási értesítések és adathalász e-mailek gyakoribbak a forgalmas időszakokban, mint például Black Friday.
Mit lehet tenni: a csomagokat közvetlenül a kiskereskedő vagy a szállító cég weboldalán kövesse, és mindig ellenőrizze a küldő címét – figyeljen az apró helyesírási hibákra. Ha kétségei vannak, soha ne kattintson a linkre!
Hogyan támogatja a Revolut ügyfeleit a biztonságosabb online vásárlásban
-
Egyszer használatos virtuális kártyák, amelyek a felhasználók számára ideiglenes kártyaszámot, CVV-t és lejárati dátumot biztosítanak, és amelyeket egyetlen tranzakcióhoz használhatnak. A tranzakció befejezése után a virtuális kártya automatikusan megszűnik, csökkentve az engedély nélküli tranzakciók kockázatát, és védve a személyes és pénzügyi adatokat.
-
Kifinomult csalásészlelő rendszerek, amelyek folyamatosan figyelik a kockázatos tranzakciókat az ügyfelek biztonsága érdekében. Ez magában foglalja az AI-alapú csalásfunkciót is, amely képes megállapítani, ha nagy a valószínűsége annak, hogy a kártyás fizetés csalás része lehet, és ha igen, a fizetést elutasítja. Ezután az ügyfél védve van attól, hogy hasonló fizetéseket hajtson végre és egy alkalmazáson belüli csalásintervenciós folyamatra van irányítva.