Mit terveznek a magyarok vásárolni a Black Friday alatt?
Idén a magyarok egyszerre a gyakorlati megtakarításra és az ünnepi előkészületekre is fókuszálnak. A Black Friday vásárlás mögötti legfőbb motiváció, hogy olyan termékeket vehessenek meg kedvezményesen, amelyeket általában nem engedhetnének meg maguknak (44 százalék válaszolt így). A magyarok nagylelkűségét is tükrözi a felmérés: a második legfontosabb ok a karácsonyi ajándékvásárlás volt (33 százalék), míg szorosan a harmadik helyen az akciók kihasználása a rendszeresen vásárolt termékek esetében (32 százalék).
Bolti vagy online ajánlatok?
Sok fogyasztó számára a hagyományos boltok továbbra is elsődlegesek, mivel a válaszadók 48 százaléka ezt a lehetőséget választaná, ha jó akciókat keres. Az e-kereskedelem népszerűségének növekedésével azonban a magyarok 43 százaléka inkább online vásárolna Black Friday kedvezményeket, mivel vonzó számukra a kényelem és a szélesebb választék.
Mennyire aggódnak a magyarok a csalások miatt, amikor jó ajánlatra vadásznak?
Annak ellenére, hogy az online vásárlás kényelmesebb, nagyobb kockázatokat is rejthet. A 2024. első félévi Revolut Consumer Security and Financial Crime Report (Fogyasztói Biztonsági és Pénzügyi Bűnözési Jelentése) alapján a vásárlási csalások az összes engedélyezett csalás 68%-át tették ki Magyarországon. Globális szinten ugyanez a Revolut jelentés azt mutatta, hogy az ügyfelek által bejelentett csalások 60 százaléka vásárlási csalás volt. Despite being more convenient, online shopping can also be riskier.