Két termékkategória verhetetlen karácsonykor

Tavalyhoz képest 11 ezer forinttal terveznek többet költeni a magyarok karácsonykor, és idén kevésbé fontos szempont az ajándék ára – derült ki a Yettel friss országos kutatásából. A válaszadók fele már december előtt elkezdi a vásárlást; a legnépszerűbb ajándékok a játékok, valamint a ruházati és az elektronikai cikkek.

Továbbra is a játék az első

És mi legyen az ajándék? A legnépszerűbb termékkategória a tavalyi évhez hasonlóan idén is a játék (43 százalék) és a ruha (41 százalék), ezt követik az elektronikai cikkek és kiegészítők (36 százalék), az ajándékutalványok (25 százalék), az élményajándékok (19 százalék), valamint a saját kézzel készített meglepetések (17 százalék).

Ajándékként pénzt a válaszadók 14 százaléka tervez adni. Az elektronikai cikkek közül a legtöbben a fejhallgatót vagy fülhallgatót választják (22 százalék), ezután jönnek a telefontokok vagy kijelzővédő fóliák (14 százalék) és az okostelefonok (12 százalék). Érdekesség, hogy 2022-höz képest egyre többen érdeklődnek a gyerekeknek szánt okosórák iránt (7 százalék vs. 11 százalék), illetve az okosotthonhoz kapcsolódó eszközök is egyre népszerűbbek (6 százalék vs. 10 százalék).

Tízből négy kitöltő ajándékozott már valaha karácsonyra mobiltelefont vagy pénzt ennek vásárlására. Mobiltelefont főként a gyermeküknek (44 százalék) vagy párjuknak (37 százalék) adnak, emellett a kitöltők negyede a szüleit is meglepi karácsonykor ilyen eszközzel.

 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo