A 2024-es év nyertesei az eladott mennyiség alapján sorrendben a jégkrém (+10 százalék), cukorka (+4 százalék) és chips (+6 százalék) voltak. Minden más kategória eladása csökkent, beleértve a táblás csokoládét (-8 százalék), a desszertet (-5 százalék), és a kekszet (-2 százalék) is.
A piac bizonytalanságai kiegészülnek a szigorodó szabályozási környezettel, beleértve az EPR-díjat, a közelgő EUDR-t és a NETA terheket is, amelyek különösen a kisebb vállalkozásoknak jelentenek komoly adminisztratív és versenyképességi kihívást.
Az édességgyártók még ezek között a körülmények között is őrzik alkalmazkodóképességüket. A hazai gyártók a hagyományos értékekre építve, de folyamatos innovációval – új ízekkel, textúrákkal és formátumokkal – igyekeznek kielégíteni a változó fogyasztói igényeket. A karamellás, mézeskalácsos vagy rizspelyhes csokoládé termékek például sikeres újdonságként jelentek meg, és a magyar fogyasztók sem mondanak le az édességekről. Ez a ragaszkodás különösen megmutatkozik az ünnepi időszakokban. Húsvétkor például az édességeladások jellemzően 15-20 százalékkal emelkednek az év többi részéhez képest. A drágulás évek óta folyamatos a nyersanyagárak, energiaköltségek, munkabérek és adók emelkedése miatt, ezért a fogyasztók egyre inkább az ár-érték arányt helyezik előtérbe, egyre tudatosabban választva a saját márkás vagy kedvezőbb árkategóriájú, de jó minőségű termékeket.