A Sziget Fesztivál kapcsán kiemelte:
„A Sziget egy nemzetközi brand, a világ tíz legnagyobb fesztiváljának egyike. Az elmúlt harminc év alatt szerintem illett volna felépíteni egy olyan ökoszisztémát, amely biztosítja, hogy egész évben az embereknek valamiről a Sziget jusson eszébe.”
Fogyasztási trendek és generációs különbségek
A látogatószám csökkenése közvetlenül érinti a fogyasztást is.
Ha kevesebb az ember, kevesebb a fogyasztás” – mondta Andrejszki, majd hozzátette: „A Z- és az Alfa-generáció kevesebb alkoholt iszik, mint az X és az Y, nem is beszélve a boomerekről. Ez generációs kérdés is. Ha kevesebb alkoholt isznak, nem feltétlenül költenek kevesebb pénzt vendéglátásra. Amire ők is költenek, azok az élmények. Azt kell nekik adni pótolva ezzel a kieső alkohol fogyasztást.
A szakértő szerint a jövő fesztiváljai nem elsősorban italból, hanem élményből fognak profitálni: játékos, interaktív, vizuálisan erős tartalmakból, amelyekhez a fiatal generáció érzelmileg tud kapcsolódni.
Online jelenlét: az új alapfeltétel
Andrejszki szerint ma már nincs fesztivál online jelenlét nélkül.
„Online jelenlét nélkül már nem nagyon lehet fesztivált szervezni, és az online jelenlétben szintén nagyon fontosak azok az élmények, amiket tudnak adni a fesztiválozóknak. Nagyon fontos, hogy a fesztivál vagy a szervező elég hangos legyen, és olyan videókat csináljon, ami miatt az emberek feliratkoznak a listáikra és figyelemmel kísérik őket hétről hétre.”
A TikTok és Instagram Reels videók ma már nem opcionális csatornák, hanem a márkaépítés szerves részei.