Elméletben a topon vagyunk, a gyakorlatban kevésbé
A pénzintézet 2022 óta készíti el fenntarthatósági indexét 360, éves szinten legalább 300 millió forint árbevételt produkáló magyarországi cég megkérdezésével. A mutató egy 0-tól 100-ig terjedő skálán méri fel a vállalatok fenntarthatósággal kapcsolatos tevékenységét, öt alterület alapján: ezek az attitűd, az aktivitás, a stratégia, a mérés, auditálás, valamint a társadalmi felelősségvállalás (CSR) mezsgyéjén mozognak.
A 100-as érték azt jelzi, hogy egy vállalat az összes felsorolt területen maximálisan figyelembe veszi a fenntarthatósági szempontokat, ami nyilvánvalóan egy teljesen ideáltipikus, talán elérhetetlen állapotot jelez. Mindenesetre érdemes törekedni rá. A magyarországi cégek fenntarthatósági indexe a K&H első felmérésekor, 2022 elején a 38-as értéket mutatta, majd a legutóbbi (immár hetedik) kérdőívnél a 39-es szinten állt.
„Egy kiegyensúlyozott kötélhúzást láthatunk, amiben az attitűd és a stratégiai alindexek felfelé, a mérés, auditálás és a CSR lefelé húzzák a mutatót” – fogalmazott a felmérés bemutatásakor Urbán Mónika, a K&H Bank fenntarthatósági tanácsadója.
Hogy ez a számok nyelvén mit jelent? Kezdjük először a legüdvözítőbb folyamatok bemutatásával! Az attitűd, a vállalatok fenntarthatósággal kapcsolatos hozzáállása meglehetősen magas szinten mozog és kedvező pályát fut be: három év alatt a mutató 67-ről 72-re emelkedett.