Csak idő kérdése, hogy ebben is lekörözzenek minket a románok

2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz, köztük Magyarország. A GKI Gazdaságkutató cikksorozatban egy-egy mutató segítségével járja körül, hogyan változott hazánk helyzete 20 éves EU tagságunk ideje alatt. Ezúttal a lakosság fogyasztását vették górcső alá.

Egy főre jutó fogyasztási kiadás vásárlóerő-paritáson (Európai Uniós átlag=100 százalék, forrás: Eurostat adatai alapján GKI szerkesztés)
Egy főre jutó fogyasztási kiadás vásárlóerő-paritáson (Európai Uniós átlag=100 százalék, forrás: Eurostat adatai alapján GKI szerkesztés)

Ha vásárlóerő paritáson vizsgáljuk a fogyasztást, enyhe konvergenciát figyelhetünk meg. A mutató értéke hazánkban 2004-ben az EU-s átlag 64 százalék-volt, majd ez 2022-re 73 százalékra emelkedett (ez elsősorban a 2018-20 közötti időszaknak köszönhető). A relatív pozíciónk azonban e mutató tekintetében is bezuhant: a 19. helyről a 26.-ra estünk vissza, és már csak Bulgária áll mögöttünk.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo