Betelt a pohár, elég volt az apró betűs díjemelésekből

Vezetői körlevélben utasította a bankokat az MNB, hogy amikor árat emelnek, világosan magyarázzák el az ügyfeleknek, miért döntöttek így, és lehetőleg színes betűkkel vagy háttérrel kiemelve jelöljék a kondíciós listákban - írja a Bank360.hu

Azzal nincs is baj az MNB körlevele szerint, ha az általános üzletszabályzatban általánosságban írnak a jogszabályok változásáról. Amikor viszont erre hivatkozva díjat módosítanak a bankok, akkor már pontosan tudják, melyik jogszabály miatt volt erre szükség, ezért a pénzintézeteknek törekedniük kell arra, hogy az ügyfelek is megismerhessék, konkrétan melyik jogszabály miatt kell díjat emelni. Mindezt közérthetően, átláthatóan kell elmagyarázni nekik. 
Színes kiemeléssel kell jelölni a díjváltozásokat

További jegybanki elvárás a pénzügyi cégekkel szemben, hogy a gyakran több tíz, sőt több száz oldalas dokumentumokban ne úgy frissítsék a változásokat, hogy egyszerűen kiadnak újabb dátummal egy módosított változatot, hanem vizuálisan is tegyék abban nyilvánvalóvá, melyek az új, módosított vagy kiegészített részek. Jó gyakorlatnak tartja a felügyelet, ha a változásokat eltérő betűszínnel vagy színes háttérrel kiemelve jelenítik meg a hirdetményekben, üzletszabályzatokban. Tehát, ha változott a díja egy szolgáltatásnak, azt például a friss kondíciós listában piros színnel is kiemelik. 

Az MNB jó gyakorlatnak tartja az is, ha a pénzintézet az elektronikus kapcsolattartást választó ügyfeleinek elektronikus úton, egy külön tájékoztatásban is összefoglalja a módosításokat. Ennek közérthetően tartalmaznia kell a módosítások lényegét azzal a figyelemfelhívással, hogy ez nem helyettesíti a szerződési feltételek változásának alapos áttanulmányozását. A tájékoztatásban egyértelműen meg kell jelölni a közzététel helyét a cég honlapján.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo