Az edzőterem tulajdonosok és az online szolgáltatók aggódhatnak, őket fenyegeti első körben a vásárlóerő visszaesése

Az európai fogyasztók nagy része magabiztos a pénzügyi helyzetét illetőleg, azonban sokaknak, különösen a fiatalabb korcsoportok számára nehézséget okoz a megtakarítás és a havi költségek nyomon követése. A fogyasztók többsége igyekszik olcsóbb élelmiszerüzletekben, vagy olcsóbb helyettesítő terméket vásárolni, valamint mellékállást vagy jobban fizető állást keresni annak érdekében, hogy növelje bevételét. A legtöbben pedig az edzőtermet és a streaming előfizetésüket lennének hajlandóak feláldozni - derül ki az Intrum legújabb Európai Fogyasztói Fizetési Felméréséből.

A jövőre nézve az európaiak túlnyomó többsége pesszimista a mindennapi javak és szolgáltatások árának növekedése tekintetében. Közel 90 százalékuk tervezi, hogy 2024-re változtat kiadásain, hogy biztosabban fedezni tudja a megélhetési költségeknek. Az európai 56 százalékos átlaghoz képest jóval több magyar, 68 százalék, azzal próbál lefaragni a havi kiadásokból, hogy olcsóbb üzletekben és diszkont áruházakban vásárol és a márkás élelmiszerek helyett a sajátmárkás termékeket választja. Több mint a magyarok fele spórol a nem alapszükségleteken és közel felük próbál jobban fizető állást találni. Valamivel több mint tíz százalékuk mondja azt, hogy szükség esetén kihagyná egy vagy akár több számla kifizetését.

Általánosságban nézve a fogyasztók annak érdekében, hogy fedezzék a havi kiadásokat, legszívesebben az edzőtermi és a streaming előfizetésük számláját nem fizetnék be.  Leginkább a mobiltelefon előfizetés, a hitelkártyák és az áramellátás kifizetését tartják elsőszámú prioritásnak. Ugyanakkor a többi korosztályhoz képest a Z generáció kevésbé hajlandó lemondani a streaming szolgáltatásokról, inkább a telefonszámlája kifizetéséről mondana le.

Felmérésünk alapján látszik, hogy a magyar fogyasztók közel fele (48 százalék) kifejezetten határozottan állítja, hogy a havi számláit gond nélkül ki tudja fizetni, a megkérdezettek háromnegyede pedig tudatosan nyomon tudja követni havi kiadásait. Ugyanakkor annak érdekében, hogy ne legyenek pénzügyi nehézségeik, a magyar fogyasztók jelentős része igyekszik csökkenteni mindennapi kiadásait - például olcsóbb üzletekben vásárol vagy lemond bizonyos előfizetésekről - mondta Üveges Judit, az Intrum értékesítési igazgatója.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo