A jövőre nézve az európaiak túlnyomó többsége pesszimista a mindennapi javak és szolgáltatások árának növekedése tekintetében. Közel 90 százalékuk tervezi, hogy 2024-re változtat kiadásain, hogy biztosabban fedezni tudja a megélhetési költségeknek. Az európai 56 százalékos átlaghoz képest jóval több magyar, 68 százalék, azzal próbál lefaragni a havi kiadásokból, hogy olcsóbb üzletekben és diszkont áruházakban vásárol és a márkás élelmiszerek helyett a sajátmárkás termékeket választja. Több mint a magyarok fele spórol a nem alapszükségleteken és közel felük próbál jobban fizető állást találni. Valamivel több mint tíz százalékuk mondja azt, hogy szükség esetén kihagyná egy vagy akár több számla kifizetését.
Általánosságban nézve a fogyasztók annak érdekében, hogy fedezzék a havi kiadásokat, legszívesebben az edzőtermi és a streaming előfizetésük számláját nem fizetnék be. Leginkább a mobiltelefon előfizetés, a hitelkártyák és az áramellátás kifizetését tartják elsőszámú prioritásnak. Ugyanakkor a többi korosztályhoz képest a Z generáció kevésbé hajlandó lemondani a streaming szolgáltatásokról, inkább a telefonszámlája kifizetéséről mondana le.
Felmérésünk alapján látszik, hogy a magyar fogyasztók közel fele (48 százalék) kifejezetten határozottan állítja, hogy a havi számláit gond nélkül ki tudja fizetni, a megkérdezettek háromnegyede pedig tudatosan nyomon tudja követni havi kiadásait. Ugyanakkor annak érdekében, hogy ne legyenek pénzügyi nehézségeik, a magyar fogyasztók jelentős része igyekszik csökkenteni mindennapi kiadásait - például olcsóbb üzletekben vásárol vagy lemond bizonyos előfizetésekről - mondta Üveges Judit, az Intrum értékesítési igazgatója.