Az edzőterem tulajdonosok és az online szolgáltatók aggódhatnak, őket fenyegeti első körben a vásárlóerő visszaesése

Az európai fogyasztók nagy része magabiztos a pénzügyi helyzetét illetőleg, azonban sokaknak, különösen a fiatalabb korcsoportok számára nehézséget okoz a megtakarítás és a havi költségek nyomon követése. A fogyasztók többsége igyekszik olcsóbb élelmiszerüzletekben, vagy olcsóbb helyettesítő terméket vásárolni, valamint mellékállást vagy jobban fizető állást keresni annak érdekében, hogy növelje bevételét. A legtöbben pedig az edzőtermet és a streaming előfizetésüket lennének hajlandóak feláldozni - derül ki az Intrum legújabb Európai Fogyasztói Fizetési Felméréséből.

A boomerek 77 százaléka úgy gondolja, hogy minden havi számláját képes kifizetni, míg a Z generáció csak 70 százaléka vélekedik így. A boomerek 76 százaléka képes nyomon követni a havi költségeit és online előfizetéseit, míg a Z generációnak csak 64 százaléka képes ugyanerre. Az egyes európai országokban is eltérő pénzügyi magatartás figyelhető meg. Görögország (20 százalék) és az Egyesült Királyság (16 százalék) után Magyarországon (15 százalék) a legnagyobb azok aránya, akiknek vannak kétségeik arról, hogy képesek rendezni havi számláikat.

Az infláció és a magas kamatkörnyezet az aggodalmak legfőbb forrásai, amelyek megnehezítik a fogyasztók számára a megfelelő pénzügyi tervezést és megtakarítást. Az európaiak átlagosan nem tudnak megfelelni az 50-30-20 szabálynak, vagyis annak, hogy a jövedelmük 50 százalékát a fix havi kiadásokra költsék, 30 százalékát a vágyaik kielégítésére (például szórakozás, vásárlás), és 20 százalékot megtakarításra, befektetésre tegyenek félre. Átlagosan többet, a bevételünk 56 százalékát fordítjuk a fix kiadásokra, és az ideálisnál kevesebbet tudunk szórakozásra és megtakarításra felhasználni. Megfigyelhető az is, hogy az X generáció, valamint a női fogyasztók általában többet költenek az alapvető kiadásokra és kevesebbet önmagukra.

Elsőként az edzőtermi bérletről és a streamingről mondanánk le

A válaszadók közül sokan aktívan próbálnak megbirkózni a pénzügyi kihívásokkal, és számos intézkedést tesznek a költségvetésük rendezése érdekében. A megkérdezettek legnagyobb része, több mint fele, az online előfizetéseken és streaming szolgáltatásokon igyekszik spórolni. Emellett 45 százalékuk gondolkozik másodállás felvételén is, annak érdekében, hogy növelje jövedelmét. Mindemellett a megkérdezettek fele úgy véli, hogy a vállalkozások általában nem eléggé támogatóak a jelenlegi pénzügyi kihívásokkal kapcsolatban.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo