Ha azonban egy elektromos jármű egy súlyos közlekedési baleset során sérül, a javítási munkák több százezer forintba kerülhetnek, de akár milliós tételt is jelenthetnek. A carVertical platformon ellenőrzött összes autó közül az elektromos járművek esetében volt a legmagasabb az átlagos kárérték – 2 700 000 forint, míg a hibrid (2 600 000 forint), a benzines (2 300 000 forint) és a dízel (1 600 000 forint) autók átlagos kárértéke mind alacsonyabb volt.
Más járművekhez viszonyítva az elektromos autók ritkábban szenvednek balesetet. Míg a hibrid autók 45 százaléka, a benzinesek 49,1 százaléka és a dízelautók 46 százaléka sérült már legalább egyszer, addig a carVertical platformon ellenőrzött járművek között a korábban sérült elektromos gépkocsik aránya mindössze 35,4 százalék. Buzelis szerint ennek az az oka, hogy az elektromos járművek kevésbé elterjedtek – a legtöbb országban még nem túl népszerűek, és az átlagéletkoruk is szembetűnően alacsonyabb.
A tanulmány az Egyesült Királyságból, Litvániából, Észtországból, Lettországból, Lengyelországból, Romániából, Magyarországról, Franciaországból, Ukrajnából, Svédországból, Belgiumból, a Cseh Köztársaságból, Horvátországból, Bulgáriából, Szlovákiából, Szerbiából, Finnországból, Szlovéniából, Németországból, Olaszországból, Svájcból, Dániából, Spanyolországból, Portugáliából és Görögországból származó adatok alapján készült.