Az 53,5 százalékos gyarapodásnál egyedül a máltai adat volt kedvezőbb. Az uniós átlagos mutató pedig 8 százalékot meghaladó mértékű csökkenést jelez - hívta fel a figyelmet a tárca.
Magyarország hasonló összevetésben júliusban is ezüstérmes volt a kontinensen, szintén a jelentősen alacsonyabb darabszámokat produkáló szigetország mögött. A kizárólag elektromos hajtású gépkocsikból nyáron állították forgalomba a hatvanezrediket Magyarországon.
Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének (ACEA) augusztusi számai uniós szinten közel 44 százalékos visszaesést mutatnak a zöldautók regisztrációjában. Mindössze hét tagállamnál látható növekedés az elmúlt hónapra vonatkozó adatközlésben, ezek sorába tartozik Magyarország is.
Az idei bővülést nagyban előmozdította a hazai vállalkozások elektromosjármű-beszerzéseit 30 milliárd forintos keretösszeggel ösztönző program. Mostanáig több mint 3700 pályázó igényelt állami hozzájárulást 3400 személyautó és közel 1100 kisteherautó megvásárlásához. Mintegy 2500 cégnek már meg is ítéltek 11,7 milliárd forintot, túlnyomó többségükkel megkötötték a támogatási szerződést, több mint tizedüknek kifizettek 1,1 milliárd forintot.
Az Energiaügyi Minisztérium a tiszta és csendes zöldautózás további terjedése érdekében a vidéki töltőhálózat fehér foltjainak felszámolását célzó programot indít a közeljövőben. A 28 milliárd forintos pályázatnak köszönhetően a fővároson kívül mintegy 100 új helyszínen létesülhetnek majd modern töltőállomások.
(MTI)