A hagyományos autók jövője egyáltalán nem kilátástalan

A piac túlhangsúlyozza az elektromos járművekre (EV) való átállás okozta egzisztenciális kockázatot, amely a hagyományos autógyártókat fenyegeti, a Fidelity viszont úgy látja, az előbbiek kiszorulása helyett a piaci részesedés megoszlik a hagyományos autógyártók és az olyan kizárólagos EV-gyártók között, mint a Tesla vagy a BYD. A piac nem osztja ezt a véleményt, és hosszú távon meglehetősen következetesen nullára árazza be a hagyományos autógyártókat. A befektetők túlértékelik az új EV-gyártók komparatív előnyét, és alulértékelik azok hagyományos versenytársait. Időbe telik majd, amíg a piac alkalmazkodik az új helyzethez, de megjutalmazhatja azokat, akik képesek lesznek átvészelni az odáig vezető utat.

Az akkumulátorok költségei miatt pedig ezek a járművek még mindig sokkal drágábbak, mint a belső égésű autók.  És bár sokan hangsúlyozzák a kínai gyártók hatalmas kapacitását, ezeknek a vállalatoknak sem volt egyszerű bejutni a nyugati piacokra, ahol ellenük szól az újonc státuszuk − a fogyasztók továbbra is aggódnak például az alkatrész-ellátás és a szervizműveletek jelentős időigénye miatt. A márkák ismertsége, pontosabban az ismertség hiánya szintén problémát jelent.

2025-ben sok ilyen, egymással versengő szempont ki fog éleződni, és bőven lesz min rágódni is. A Volkswagenre nagyobb figyelem fog irányulni, mivel folytatni fogja a költségcsökkentést, és ha ez sikerül neki, akkor más, kisebb vállalatok is követhetik a példáját. Eközben a piac továbbra is lefelé módosítja majd ezeknek a vállalatoknak az értékeltségét, amelyek közül sok már most is 40-50 százalékos engedménnyel kereskedik a hosszú távú értékeltségi adataikhoz képest.

„Ugyanakkor mindannyian látjuk azt is, hogy a kínai vállalatok egyre aktívabbá válnak Európában. A BYD például idén tervezi megnyitni magyarországi gyárát, amelynek tervezett kapacitása évi 200 000 autó lesz, és ami a következő években akár 1 millióra is emelkedhet − összehasonlításképpen: 2024-ben összesen mintegy 13 millió autót vásároltak egész Európában” – teszi hozzá Al-Hilal István, a Fidelity International közép-kelet-európai igazgatója. 

Az autóipar 2025 végén már nagyon másképp nézhet majd ki, mint az év elején, de a befektetőknek nem szabad már most leírniuk a régi részvényeiket − azokban is rengeteg kilométernyi futásteljesítmény maradt még.
 

Véleményvezér

Öt év alatt megduplázódott a kiszállított ételek ára

Öt év alatt megduplázódott a kiszállított ételek ára 

Tetten érhető drágulás.
Hadházy Ákos szerint 120 milliós piros Ferrarival gazdagodott Orbán Viktor unokájának üzlettársa

Hadházy Ákos szerint 120 milliós piros Ferrarival gazdagodott Orbán Viktor unokájának üzlettársa 

A gazdagodási vágy Orbán Viktor köreiben mit se csökken.
Zuhannak a Trump részvények

Zuhannak a Trump részvények 

A mese lassan véget ér.
Lassan nincs élő ellenzéki már Oroszországban

Lassan nincs élő ellenzéki már Oroszországban 

Volt olyan orosz ellenzéki vezető, aki megjósolta Ukrajna sorsát.
Orbán Viktor szerint Putyin gyenge vezető

Orbán Viktor szerint Putyin gyenge vezető 

Orbán Viktor egy olyan mondatot közölt, amit nem gondolt végig.
Hátba döfték Donald Trumpot

Hátba döfték Donald Trumpot 

Váratlan cikk jelent meg az amerikai sajtópiacon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo