A túlságosan távolról érkező segítség gyanús
A lehúzásokban élen járó cégek és egyéni vállalkozók döntően fővárosiak és Pest vármegyeiek. Közös jellemzőjük, hogy bármilyen távolságba vállalnak kiszállást: akár több száz kilométerre is kivonulnak. Így aztán az ügyfelek lakóhelyétől, a biztosított ingatlantól legtávolabb eső vármegyékből is futottak már be hajmeresztő végösszegű számlák az Allianzhoz az elmúlt bő egy évben, ráadásul növekvő számban.
„A legfontosabb, hogy amennyiben a legkisebb aggályunk is van az elvégzett munka ellenértékét illetően, azt azonnal és határozottan jelezzük a helyszínen a munkát elvégzőnek” – véli Borbély Krisztián, aki szerint előfordult, hogy a vállalkozó az ügyfél eltökélt fellépésének hatására mérsékelte az 1,8 milliós számlát 370 ezerre.
A legjobb persze elkerülni a lehúzós eseteket és vállalkozókat. Ezért szakembert csak megbízható ismerős vagy családtag kifejezett ajánlása, jó tapasztalata alapján válasszunk ahelyett, hogy a világhálón vadásznánk szerelőre. Szintén jó megoldás a lakásszervizként ismert assistance szolgáltatás, amelyet minden Allianz Otthonom lakásbiztosítás tartalmaz. „A minősített, a biztosítóval szerződéses kapcsolatban álló partnerek előre rögzített díjtáblázat alapján dolgoznak, ami teljesen kiszámíthatóvá teszi a szerelési munkákat” – hangsúlyozta Borbély Krisztián, aki szerint ezzel kerülhető el a legkönnyebben, hogy extrém számlázás esetén a károsult ott maradjon a több százezres-milliós számlával, amelynek a biztosító – a szerződési feltételek alapján – csak egy csekély részét téríti meg.