A boltláncok harca - melyik a magyarok kedvenc áruháza?

A tavalyi év a feje tetejére állította a világot. Hirtelen olyan kihívások elé állított mindannyiunkat, amikre korábban senki nem számíthatott. A járvány kezdetén kirobbant pánikhangulat kiemelt szerepbe helyezte a hazai üzletláncokat, amelyek megoldásait, eredményeit és reakcióit előszeretettel vitattuk meg az interneten.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elmondható, hogy idén az üzletláncok többsége növelni tudta Facebook- követőinek számát, a netezők egyre inkább érdeklődtek irántuk. 2020-ban Reál, a Penny Market és a Coop produkálta a legintenzívebb növekedést, őket követi az Lidl és az Aldi. A 2020-as év követőszámok tekintetében több multinacionális üzletláncnak sem hozott sikert: a Spar 3 százalékos, a Tesco 2 százalékos csökkenést mutatott a 2019-es évhez képest. A magyar CBA / Príma üzletláncok szintén 3 százalékos csökkenést értek el, így idén ők veszítettek követőtáborukból. Érdekesség, hogy míg a CBA/Príma és a Spar esetében a követőszám csökkenésének legintenzívebb időszakai egybeesnek a járvány első és második hullámának kezdetével, addig a Tesco esetében az első hullám nagy emelkedést, majd a nyári hónapok visszaesést hoztak.

Interakciók – melyik üzletláncokkal kommunikálunk leginkább?

A követői interakciók alakulását tekintve is elmondható, hogy a Spar kivételével a nagyobb üzletláncok hátrébb szorulnak a listán.  Idén a Tesco produkálta a legnagyobb csökkenést (46%-ot), ami valószínűleg annak köszönhető, hogy radikálisan, majdnem a felére csökkentette posztjainak számát. Annak ellenére, hogy az Auchan nagy követőtábort tudhat maga mögött, a reakciókat tekintve ők sem voltak sikeresek idén: a Facebook-oldaluk 10 százalékos visszaeséssel zárta a 2020-as évet.

A top 3 legaktívabb követőtáborral továbbra is a Lidl, a Coop és a Spar üzletláncok rendelkeznek, bár itt is voltak helycserék: 2020-ban a Lidl megelőzte a Coop-ot (ehhez a növekedéshez jelentősen hozzájárult a híres „húsgolyós posztjuk”, amelyre nemcsak netezők, hanem vezető márkák is reagáltak). Bár nem kerültek dobogóra, a legnagyobb növekedést a listában hátrébb elhelyezkedő üzletek érték el: a Reál (242 százalékos növekedés) és Metro (124 százalékos növekedés). Annak ellenére, hogy a Penny Market majdnem kétszer annyi tartalmat posztolt és növelni is tudta a reakciók számát, az üzletlánc helyezése nem változott, tartalmai kevésbé vonták be a követőiket.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo