A boltláncok harca - melyik a magyarok kedvenc áruháza?

A tavalyi év a feje tetejére állította a világot. Hirtelen olyan kihívások elé állított mindannyiunkat, amikre korábban senki nem számíthatott. A járvány kezdetén kirobbant pánikhangulat kiemelt szerepbe helyezte a hazai üzletláncokat, amelyek megoldásait, eredményeit és reakcióit előszeretettel vitattuk meg az interneten.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Népszerűség – kiket szerettünk a legjobban?

A népszerűségi rangsort a posztokban kifejtett vélemények hangulatának elemzésével, úgynevezett szentiment analízissel állítjuk fel. Az üzletláncokkal kapcsolatos bejegyzéseket a tartalmuk alapján kategóriákba soroljuk (pozitív, negatív és semleges), majd megvizsgáljuk, hogy ezek miként alakulnak.

2020-ban továbbra is a Reál bizonyult a netezők kedvenc üzletláncának, de a Lidl és a Coop is igen népszerűek voltak. Az Aldi és a Spar a tavalyi évhez képest jóval hátrébb került a ranglistán, elvesztették dobogós helyezésüket.  A Spar helyét vette át a Coop, aki kifejezetten javított megítélésén a netezők körében. A CBA / Príma sikeresen megtartotta tavalyi pozitívnak mondható megítélését, ami a bejegyzések alapján az árak versenyképességének és a hazai jellegnek köszönhető. A koronavírus járvány hatására megnövekedett a haza termékek iránti érdeklődés, így a CBA sok magyar terméket tartalmazó termékpalettája iránt is. Az online kommunikációjukban sikeresen találták meg a közös hangot a vevőkkel, az általános pozitív hozzáállást a „sarki közért, ahol minden van jó áron” megítélés adta.

A Lidl-nél ugyan tapasztalható némi visszaesést, de pusztán minimális volt a csökkenés. Népszerűségét az említések alapján a piaci szükségletekhez folyamatosan alkalmazkodó, és emellett megfizethető áron nyújtott árukészletének köszönheti. A negatív bejegyzések rendszerint az idősávok miatt kialakult konfliktusos helyzetekre, valamint az online vásárlási lehetőség hiányát emelték ki. A Pulzus kutatócsapata is hasonló eredményre jutott. Applikációs vizsgálatuk alapján kiderül, hogy kiemelkedően nagy igény lenne a Lidl nyújtotta házhozszállításra.

Az év bejegyzése szintén a Lidl-é volt: a január elején közölt az egyik terméküket, a svéd húsgolyót reklámozó bejegyzés kommentáradatot indított el, ami olyan méreteket öltött, hogy még újságcikkek is megjelentek témában. A közzétett húsgolyót ábrázoló képen rövid, humoros szöveg található, amely egy másik, a húsgolyóról híres üzletláncot említ, mint nem egyedüli lehetőséget az étel fogyasztására. Az összes vizsgált poszt közül messze ez a marketing-hack vonta be leginkább a netezőket (49 590 interakció érkezett a posztra, számos neves márka – pl. Actimel, Coca-Cola, Stabilo – is válaszolt a poszt alatt kommentben az áruháznak).

A Reál nyereményjátékai 2020-ban is sikeresek voltak, többnyire az ezekre érkező interakcióknak köszönhető az üzletlánc pozitív megítélése. Hozzá hasonlóan a Coop is nyereményjátékaival és promóciós kampányaival tudta növelni pozitív értékeléseinek számát.

Összességében látható, hogy az érzelmi viszonyulás szempontjából a tavalyi évre jellemző általános elégedetlenség az élelmiszerüzletekre is kihatott, hiszen, mindegyik márka megítélése romlott az előző évhez képest. A legnagyobb visszaesést a Metro, az Aldi, az Auchan, a Penny Market és a Spar mutatták. Ebben a helyzetben egyedül a CBA/Príma javított 2019-ben mért értékeihez képest.

Véleményvezér

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo