2. Használjunk megbízható jelszókezelő alkalmazást.
3. Védjük a wi-fi hálózatunkat erős, nem alapbeállítású jelszóval.
4. Ne használjunk nyílt, ingyenes wi-fi hálózatokat, főleg online vásárláskor.
5. A két- vagy többfaktoros hitelesítés nagyobb védelmet biztosít az adathalászokkal és a csalókkal szemben – állítsuk be mindenhol, ahol lehet!
6. Rendszeresen frissítsük, tartsuk naprakészen az eszközeinket, szoftvereinket.
7. Ne mentsük el a személyes és/vagy pénzügyi adatokat online fiókokban, böngészőkben. Bár körülményesebb minden egyes alkalommal jelszószéfből előhívni az adatokat, ám ez sokkal biztonságosabb eljárás.
8. Használjunk virtuális kártyát online fizetésekhez, melyre mindig csak a vásárlás előtt töltünk fel annyi pénzt, amennyit éppen kifizetünk.
9. Ha a bankunk nevében hívnak és adatokat kérnek, tegyük le a telefont és hívjuk vissza mi magunk a bank ügyfélszolgálatát. A jegybanki jelentés szerint 3 éve még a bankkártya csalási károk többségét a hitelintézetek viselték, az ügyfelek kára 2019-ben még "csak" 8 százalék volt. 2023 első negyedévében azonban már 83 százalék volt az olyan incidens, ahol egyértelműen az ügyfél hibázott, és emiatt a bank nem térítette meg a kárt.