Élménygazdag és fenntartható nyaralások felé mozdulunk el
Az európai utazók körében jelentős hangsúlyt kapnak az autentikus, élménygazdag vakációk, ezt az európaiak 74 százaléka tartja fontosnak. Ezzel párhuzamosan viszont az látszik, hogy egyre nagyobb a zsúfoltság miatti aggodalom: azok közül, akik nem terveznek utazást június és szeptember között, 24 százalék a túlturizmust nevezte meg a halasztás okaként. A nagy tömegek elkerülésének céljából ezért sokan szándékosan kevésbé ismert, környezettudatos úti célokat keresnek. Emellett pozitív tendencia, hogy az utazók elköteleződést mutatnak az etikusabb döntések iránt is: 72 százalék fontosnak tartja, hogy a nyaralás alatt elköltött pénzzel a helyi közösségeket támogassa.
Idén a válaszadók 48 százaléka tervez belföldi utazást, 42 százalék pedig külföldre készül. Az olaszok, a spanyolok, a lengyelek és franciák inkább belföldön utaznak, míg a svájciak, az osztrákok, a britek, a németek és hollandok jelentős része külföldre készül. Az Allianz Hungária Zrt. saját ügyfelei körében végzett kutatásából kiderült, a magyarok is inkább a külföldi utazások felé hajlanak: 60 százalékuk európai országba tervezi a nyaralást, míg a belföldön való utazást 56 százalékuk választja. Annak ellenére, hogy a magyarok utazási kedve megközelíti az európai átlagot (71 százalék biztosan tervez idén utazást), 10-ből 1 ember egyáltalán nem tervez vakációt, még belföldön sem.