Miskolc idegenforgalmi központtá válik?

Az egykori iparváros, a nehézipar fellegváraként emlegetett Miskolc mára a hazai idegenforgalom egyik elismert megyeközpontja lett. Megváltozott a város arculata. Aki járt itt, ma kedvezőbben beszél a városról, mint a kohászat összeomlása után, aki pedig csak hírből ismeri, tudja, hogy sokféle nemzetközi rendezvény várja a látogatókat. Vonzók az egyedi idegenforgalmi célpontok, például a miskolctapolcai Barlangfürdő vagy a Diósgyőri Vár. Kobold Tamást, Miskolc város polgármesterét az elmúlt években lezajlott változásokról kérdeztük.

Hogyan tud megfelelni a régióközponti kihívásoknak Miskolc, amelyet korábban csak az iparváros jelzővel illettek?
– Az iparváros jelző lehet pozitív csengésű is, ha nem a leszakadóban lévő nehézipar gondolata társul hozzá, hanem a korszerű technológiát nyújtó iparágak jelenléte – válaszolta Kobold Tamás. – Több mint másfélezer új munkahely jött létre az elmúlt években amerikai és a japán tőkével, ma már itt működik a Shinwa egyik jelentős részegységgyártó üzeme, meghatározó az amerikai Ross Mould és a Delco Remy. A könnyűipar egyik reprezentánsa az édességgyártó Nestlé cég, és a Linde Gáz Rt. is Miskolcon működik. 2001 végéig 120 ezer négyzetméternyi új szolgáltatói és kereskedelmi létesítmény épül a városban, 3100–3400 új munkahelyet teremtve. Kiépült az európai szintű, nemzetközi cégek részvételével működtetett pénzügyi infrastruktúra. Ma már 29 bank kínálja ügyfelei számára az európai színvonalú pénzügyi szolgáltatásokat. Elmondhatjuk, hogy megkezdődött a megye gazdasági szerkezetváltása, aminek eredményeként a bruttó össztermékből már csupán 37,4 százalékos az ipar aránya.
A város arculatán jól látható a változás. Jelen vannak a nagy kereskedelmi láncok, a multinacionális cégek. Jól érzékelhető az átalakulás a gép- és könnyűiparban, és köztudott, hogy a város jó idegenforgalmi adottságokkal rendelkezik. Milyen főbb hangsúlyokat jelöltek meg a város stratégiai fejlesztésének tervében, és milyen eszközökkel kívánják megvalósítani azokat?
– A régióközpont és megyeszékhely funkciót betöltő Miskolc város fejlődése meghatározó szerepet játszik a térség gazdasági helyzetének átalakulásában. Ezért a jövőben is kiemelt hangsúlyt kapnak a város stratégiai fejlesztésének irányai. A középpontban a humánerőforrások fejlesztése áll, a települési környezet, az életminőség javítása, az életszínvonal emelkedését szolgáló dinamikus és harmonikus gazdasági fejlesztéssel együtt. Célunk, hogy a nagy hozzáadott értéket biztosító szolgáltató, kereskedő és termelő tőke megtelepedését elősegítsük. A város kiemelt fejlesztési célterületként kezeli az idegenforgalmat. A Diósgyőri Vár rekonstrukciójára és látványára az elkövetkezendő öt évben közel 500 millió forintot kíván fordítani az önkormányzat. A miskolctapolcai Barlangfürdő és park fejlesztésére – amely Európában egyedülálló komplexum – az elmúlt két évben 400 millió forintot költöttünk, és a következő kettőben újabb 400 millió forintot fordítunk rá – hangsúlyozta a polgármester. – Azt várjuk, hogy mindezekhez a látványosságokhoz megfelelő színvonalú szállás- és vendéglátóhelyek társulnak majd. Meggyőződésünk, hogy a fejlesztések eredményeként néhány éven belül Miskolc az egyik legkedveltebb célpontja lesz a magyarországi idegenforgalomnak.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo