Ezért bukhatnak el a fiatal vállalkozók

Meglepő eredménnyel zárult, egy a fiatal vállalkozók nehézségeit vizsgáló felmérés. A most vállalkozásba fogóknál hiányzik a tudatos felkészülés, a célkitűzés, illetve a tevékenység kivitelezésének és a piacra lépésnek az átgondolása, de a fennmaradást biztosító termékfejlesztésnek sem szentelnek kellő figyelmet.

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Fiatal vállalkozók: szabadesésben - Kép: SXC

A Munkaland Fejlesztő Központ az InnovaLab Intézettel karöltve 2014. tavaszán online felmérést futtatott annak felmérésére, hogy a fiatal önerős vállalkozók milyen nehézségekkel szembesülnek mindennapi működésük során, működési jellemzőik miként hatnak sikerességükre.  A kutatás meglepő eredménnyel zárult: A ma működő fiatal vállalkozások alig váltak tudatosabbá a vállalkozás működtetésének mikéntjét illetően, mint az arra még csak mostanában készülő társaik. Többségüknél, 80 százalékuknál hiányzik a tudatos felkészülés, a célkitűzés, illetve a tevékenység kivitelezésének és a piacra lépésnek az átgondolása, de a fennmaradást biztosító termékfejlesztésnek sem szentelnek kellő figyelmet.

(Az állami támogatások is megtorpanni látszanak.)

A legfájóbb pont azonban, hogy nem termelnek elegendő profitot; a felmérésben részt vevők 48,4%-a erre 1-es értéket adott a maximálisan adható 5-ből. Az alacsony profit és a további, szintén gyakran említett gyenge működési jellemzőknek az eredményességgel való összefüggését vizsgálva az látszik, hogy a jó teljesítmény elmaradására leginkább olyan jellemzők adhatnak okot, mint hogy mennyire fontos a vállalkozás megújulása, az innováció: a ’Kevesebb új terméket/szolgáltatást vezetettünk be, mint a versenytársak”  88%-os korrelációt mutat a negatív eredménnyel. Második legmeghatározóbb jellemzőnek a szervezeti belső működés bizonyult: „Nincsenek szabályozott működési folyamataink.”, ami 78 százalékos korrelációt mutat a negatív eredménnyel.

Szerencsére, ez utóbbi két jellemző kevesebb vállalkozásban számít gyenge pontnak, mint például az elmaradó profit vagy a feladatokhoz nem illeszkedő létszám, vagy a tudatos célkitűzés és a tervezés hiánya. Utóbbi három ugyan sok vállalkozásban jelent nehézséget, de úgy látszik, kevésbé közvetlen módon hat ki az eredményekre, mint a termékfejlesztés vagy a szabályozott működés hiánya.

A Teljes kutatás letölthető itt.

Kezdő vállalkozás: az 5 leggyakoribb tévhit
A startup cég induló tőkéjének összegyűjtéséről minden kezdő vállalkozónak más elképzelései vannak. Van, aki a kezdő vállalkozóknak kiírt pályázattól várja a cég beindulását, mások kockázati tőkében hisznek, de gyakran megesik, hogy az ötletből nem lesz vállalkozás sem, mert a tulajdonosok úgy tartják, a saját tőkéjük gyakorlatilag semmire se lenne elég. Íme az 5 leggyakoribb tévhit, ami egy induló cég kudarcát jelentheti.
 

Véleményvezér

Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos

Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos 

A független országgyűlési képviselő Szalkszentmárton központjában találta a nem két forintból felhúzott létesítményt.
Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás

Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás 

A kormány gyenge gazdaságpolitikája tükröződik a népességfogyásban.
Drámai fordulat az ukrajnai háborúban

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban 

Az ukrajnai háború versenyfutás az idővel.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A lengyel valuta árfolyama fenn, a magyar lenn.
Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt

Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt 

Ez a harc lesz a végső?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo